Avatar billede -flow- Nybegynder
31. marts 2011 - 12:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Indesign og photoshop

Hej eksperter!

Mit spørgsmål er - hvordan får jeg billeder jeg har fritlagt i photoshop over i indesign uden der kommer noget baggrund med på?
Fordi hvis jeg fører billedet over i indesign ved at trække det over fra photoshop, eller gemmer det kommer der en hvis baggrund med på.. hvordan undgår jeg dette?

Ville værdsætte hvis nogen kan fortælle mig hvordan jeg kan løse dette, så billedet skal gemmes i PS og placeres i indesign, så billedet stadig er fritlagt.
Avatar billede jernrosen3 Forsker
31. marts 2011 - 12:54 #1
Jeg kan få fritskarbning til at virke ved at gemme i PS under "save for web og devices" - png-24-format.
Avatar billede -flow- Nybegynder
31. marts 2011 - 14:49 #2
Ja men det er CMYK billeder jeg skal bruge jo :)
Jeg har faktisk også et andet spørgsmål.
Når ejg forsøger at eksportere min indesign fil til en pdf står der:

The documents transparancy blend dosent match the destination color space specified in the export adobe pdf settings.
To avoid color apperance changes in the pdf, click and change either the documents transprancy blend space or the destination color space. Or click OK to continue with the current settings.

Her ved jeg ikke hvad jeg skal vælge af de muligheder jeg har =/ Er der nogen der har forstand på dette?
Avatar billede Himbear Nybegynder
31. marts 2011 - 14:57 #3
Hvis du har fritlagt billedet korrekt, så skal du bare gemme det som .psd. Hvis det er et stort billede med mange lag, så er det nok en god idé at lægge lagene sammen. I InDesign kan du indsætte filen.

Din andet problem opstår fordi du har et indesign i CMYK, som du forsøger at eksportere til RGB. Prøv at se hvilket PDF-preset du har valgt. Hvis den står til Smallest file size, så er det årsagen. Når du skal aflevere til trykkeriet skal du selvfølgelig ikke bruge dette preset og så burde det være løst.

Hvis det ikke er problemet, så er det omvendt. At du har et RGB dokument, som du forsøger at eksportere til CMYK. Jeg ved ikke om de har flyttet på det, men i min InDesign kan du ændre det i Edit -> Transparency Blend Space ->