Avatar billede 01-jeller Juniormester
03. april 2011 - 15:10 Der er 8 kommentarer

Billedebahandling

Hej alle sammen :)

Først og fremmest, så beklager jeg på forhånd, hvis jeg er kommet til at poste det her indlæg det forkerte sted.

Men ellers så håber jeg i kan hjælpe mig.

Jeg vil gerne blive en ekspert i billedebehandling.

Ikke bare en ekspert i Photoshop men i det hele taget i billedebehandling.

Er der nogle af jer kan kan hjælpe mig på vej og fortælle mig hvor jeg evt. kan starte.

Er der nogle af jer der kender nogle bøger der kan lære mig alt omkring det?

På forhånd tak

Mvh.

Patrick
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
03. april 2011 - 17:19 #1
Der ligger et hav af gode videoer om emnet på youtube.com

Photoshop er rigtig fint, et andet godt redskab er fireworks css - også fra adobe.
Det er billigere og lettere at bruge til webgrafik. Slicening og den slags er ekstremt intuitivt med fireworks, så det vil jeg forslå at du også ser nærmere på.

De fleste bøger tager udgangspunkt i et program, så  jeg vil da forslå at du ligger dig fast på et enkelt program i begyndelsen og udvider efterfølgende. Så har du en god grundviden.
Avatar billede 01-jeller Juniormester
03. april 2011 - 17:32 #2
Tak for dit svar :)

Jeg ved godt at der er et hav af videoer med tutorials til photoshop på youtube, men man kan jo ikke rigtig bliv en expert til photosgop, bare ved at se nogle videoer? - Findes der ikke en bog der forklar alt fra a til z omkring photoshop?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
03. april 2011 - 18:22 #3
Ahh, du skal naturligvis selv sidde og lave de ting du ser. Det kan du faktisk komme langt ved.

men jo, jeg har da en a-Z photoshop bog til at ligge, så de er derude. tror den jeg har kostede 400.
Avatar billede 01-jeller Juniormester
03. april 2011 - 18:23 #4
ind til videre har jeg kun været i stand til at finde sådan nogen bøger: http://www.saxo.com/dk/subject/photoshop.aspx

men som det ser ud for mig, så er det bare nogle små bøger der kun tager fat i et problem omkring photoshop og jeg har brug for noget i retning af en photoshop bible :) - er der nogle der kan hjælpe?
Avatar billede 01-jeller Juniormester
03. april 2011 - 18:27 #5
det lyder allertiders! Hvad hedder bogen? og hvor kan jeg evt. købe den henne?
Avatar billede 01-jeller Juniormester
03. april 2011 - 18:48 #6
Jeg har kigget lidt på den her bog der hedder Photoshop - bliv ekspert trin for trin http://webbooks.dk/site/book-info.php?id=39

den ligger også omkring de 400 dkk

hvad siger i ellers til det? er man et ekspert når man har tilegnet sig den viden der er i bogen?
Avatar billede MartinAlb Nybegynder
12. april 2011 - 01:04 #7
Mon ikke der også findes nogle gode og brugbare e-bøger om emnet? Men som de andre siger, så kan du komme langt ved at følge de mange turtorials, der ligger derude.

Alternativt kan du jo også melde dig til et kursus.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
21. april 2011 - 00:01 #8
Da jeg startede med photoshop for en del år siden nu. Prøvede jeg mig frem, bøger om dette emne siger mig intet. Jeg fulgte forskellige tutorials på nettet, både skrift og videoer. Legede selv med forskellige designs, redigering samt manipulation.

Efterhånden, kommer det sådan set af sig selv. Bare fordi du har læst en bog, kender enhver funktion gør dig sådan set heller ikke til en eksperten. Men det gør erfaring. Så det er vel i sidste ende en lille blanding af dem begge :)

God påske.