Avatar billede krohn Praktikant
01. juni 2011 - 17:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kun kopier del af tekst fra celle

Har nogle tekst linjer i kolone A.
Eks: Tekst her = "Anden tekst her"
Kan jeg brække den op så der i kolone B står Tekst her. i C står =, i D står ", i E står Anden tekst her, og i E står "
Eller alternativt at der i kolone B kun hentes teksten mellem "", og eller fra start og ind til =.
Køre Excel 2010
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2011 - 18:51 #1
I B1: =MIDT(A1;1;FIND("=";A1;1)-2)
I C1: =MIDT(A1;FIND("=";A1;1);1)
I D1: =MIDT(A1;FIND("""";A1;1);1)
I E1: =MIDT(A1;FIND("""";A1;1)+1;FIND("""";A1;FIND("""";A1;1)+1)-1-FIND("""";A1;1))
I F1: =HØJRE(A1;1)
Avatar billede krohn Praktikant
10. juni 2011 - 20:09 #2
Fakta er at jeg har haft fuldt "skema" med at hjælpe min bror med ombygning, få båd i vandet, mm.
Jeg vil teste den i aften, da jeg nok får brug for den igen, denne gang gik jeg en anden vej med min tekst editor.
Og brugte funktionen sammenføj til at samle det igen.
Avatar billede krohn Praktikant
10. juni 2011 - 20:41 #3
Kan ikke helt få det til, får fejl i værdi.
Eksempel på tekst her under.

ToolButton2.Hint    = 'Create new image file'
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2011 - 05:37 #4
Så må du være lidt mere præcis i din beskrivelse.

Allerførst - virkede formlerne ikke på det eksempel du angav i dit indledende spørgsmål?

Her blev brugt = og " til at adskille teksten ad.
Men nu ser det ud til, at du bruger ' i stedet for ". Hvis du erstatter din nye tekst:

ToolButton2.Hint    = 'Create new image file'

med samme tekst, men i den form du angav i din oprindelige specifikation:

ToolButton2.Hint    = "Create new image file"

så virker det.

Kvaliteten af løsningsforslag er som regel proportional med præcisionen af spørgerens specifikationer.
Avatar billede krohn Praktikant
11. juni 2011 - 21:34 #5
Sorry. Der gik det vist lige lidt stærkt for mig, i min iver for at få testet dette.
Du har selvfølgelig ret. Nogen af dem er med ", og andre er med '.
Så da jeg rettede det til følgene virkede det jo perfekt.. Takker for hjælpen, og smid et svar..

Rettet til:
I B1: =MIDT(A1;1;FIND("=";A1;1)-2)
I C1: =MIDT(A1;FIND("=";A1;1);1)
I D1: =MIDT(A1;FIND("'";A1;1);1)
I E1: =MIDT(A1;FIND("'";A1;1)+1;FIND("'";A1;FIND("'";A1;1)+1)-1-FIND("'";A1;1))
I F1: =HØJRE(A1;1)
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2011 - 07:04 #6
OK
Hans