Avatar billede H_Klein Novice
20. juni 2011 - 21:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Prblem med link til access-database der giver adgang til medlemssider...

Hej med jer,

Jeg har et problem med en hjemmeside som jeg bestyrer for en forening.

Problemet ligger i, at der til hjemmesiden er nogle medlemssider og for at få adgang til disse er der oprettet en Acess-database med log-in og passwords.
Samme database styrer en kalenderfunktion så man kan tilmeldde sig diverse arrangementer og jobs som foreningen afholder.

Der er så sket det, at vores udbyder har flyttet os til en ny server og derfor melder min database nu fejl.

Jeg er ikke engang 5 cm.-mester i det her programmering og er derfor på herrens mark. Udbyderen har sendt mig nogle links til steder der kunne hjælpe med at løse problemet, men når jeg nu ikke fatter en fis af det, så hjælper det mig ikke så meget...

Herunder indsætter jeg teksten der kommer frem på siden når man går ind på den adresse der burde åbne log-in-siden...

-----------------------------------------------

Server Error in '/' Application.
____________________________________________________________________________

Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level.  This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

Source Error:

Line 7:          <customErrors mode="Off">
Line 8:          </customErrors>
Line 9:          <authentication mode="Forms">
Line 10:             <forms name="TestAuthCookie" loginUrl="login.aspx" timeout="30">
Line 11:                 <credentials passwordFormat="Clear">

Source File: C:\Inetpub\vhosts\toscanakarneval.dk\httpdocs\mbr09\web.config    Line: 9

____________________________________________________________________________
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:4.0.30319; ASP.NET Version:4.0.30319.1

-----------------------------------------------

Og herunder indsætter jeg teksten fra Nyhedes-revet der blev udsendt fra udbyderen i forbindelse med flytningen...

------------------------------------------------

Flytning til ms2008

Fra og med 05.05.2011 vil vi flytte kunder fra vore windows 2003 servere til windows 2008 servere.

Årsagen er at  de servere som kører med windows 2003 programmel nu har nået en alder hvor de skal udskiftes - da vi samtidig helt udfaser windows 2003 server programmellet, var det naturligt at undlade at opstarte nye windows 2003 servere, men istedet erstatte dem med helt nye windows 2008 servere.

Det kan give lidt problemer for de kunder som benytter MDB/ACCESS databaser idet sådanne er meget følsomme overfor den type flytninger, mens kunder som benytter MSSQL samt MySQL normalt ikke vil opleve problemer - dog kan kunder som benytter absolutte stier skulle ændre til relative stier, ligesom kunder selve navnet på MSSQL serveren måske skal ændres i visse kunders setup - afhænig af hvor stringent man har opsat sine database links.

De omtalte rettelser er dog noget som kun vil tage få sekunder for de berørte.

De få kunder som har benyttet Frontpage på vore windows 2003 servere, kan eventuelt skifte til en Linux server med Frontpage, men som annonceret gentagne gange siden 2008, er Frontpage ved at være helt udfaset og da Frontpage blev erklæret for 'død' i 2006 af Microsoft (nåede EOL) og dermed ikke er sikkerhedsopdateret siden, anbefales det kunder som benytter Frontpage at benytte et mere tidsvarende og moderne program som ikke kræver specialinstallationer på serverne - i vor download sektion kan man bl.a. finde et udmærket og prisbilligt program som laver flotte sider og som egentlig er ligeså enkel som Frontpage når man lige lærer det at kende - det kan gratis prøves i 30 dage.

Derudover er der jo Microsofts afløser for  Frontpage som hedder MS Expression.

Generelt vil de færreste implicerede kunder dog opleve problemer med flytningen udover at de får et nyt sted at logge ind rent administrativt for at administrere domæne, mail samt dns.

Istedet får de meget hurtigere servere med seneste nye software og mange lækre features, ligesom der de kommende måneder vil bliove tilføjet nye fetures.

Skulle man opleve et problem, kan man kontakte vor support som vil assistere bedst muligt.

-------------------------------------------------------

Jeg håber på at der er nogle der kan hjælpe mig med det her.

PS: Jeg laver det her som frivilligt arbejde for foreningen, så der er ingen penge i det for mit vedkommende. Kun frustrationen over at jeg ikke kan få skidtet til at virke og servicere medlemmerne i en forening som jeg selv har været en aktiv del af igennem snart 30 år.

Med venlig hilsen

Henrik
Avatar billede japping Nybegynder
20. juni 2011 - 22:06 #1
Hvem er jeres udbyder (er nysgerrig).
Avatar billede H_Klein Novice
20. juni 2011 - 23:14 #2
danmarks.nu

Har egentligt været ganske tilfreds med deres kontrolpanel og måden det er bygget op på, men deres support har desværre ikke altid været på toppen...

Men det hører jo så også med til historien at min force bare heller ikke ligger i HTML-programmering og link imellem hjemmesider og databaser så det er måske heller ikke altid lige nemt at give mig den hjælp jeg har brug for...
Avatar billede H_Klein Novice
28. juni 2011 - 21:52 #3
Lukket