Avatar billede boie Novice
15. juli 2011 - 22:40 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Indstille AGK router til FAST IP

Hejsa,

Jeg har fået en fast ip hos sydenergi og er lost ang at indstille min router som er en AGK mimo. Jeg kan godt komme på nettet og bruge det MEN jeg bliver smidt af nogle sider når jeg sidder og spiller online, så jeg tror det er en indstilling i min router der er forkert? Er der nogen der kan/vil hjælpe mig? Jeg har virkelig brug for GUIDE!!

Jeg kender slet ikke alle de der netudtryk til netværk men er meget lærenem.

Håber på nogen vil yde mig SUPER support.
Avatar billede boie Novice
15. juli 2011 - 22:41 #1
Glemte lige...jeg kører Windows 7 hvis det har noget at sige..
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 22:54 #2
Kører ikke selv win 7, men har fundet dette:http://www.it-artikler.dk/2010/06/19/fast-ip-adresse-windows-7/
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 22:56 #3
Du må have fået nogle oplysninger om de adresser udbyder kører med, og det må være dem der skal indtastes i internet protokollen.
Avatar billede boie Novice
15. juli 2011 - 23:03 #4
ja jeg har oplysningerne fra SE om min ip og standard dns osv. MEN mit problem er jo at indstille alt dette i routeren,

Se her Jeg skal have hjælp HELT fra bunden af: HVAD SKAL JEG VÆLGE??

Gateway:  In this mode, the device is supposed to connect to internet via ADSL/Cable Modem. The NAT is enabled and PCs in LAN ports share the same IP to ISP through WAN port. The connection type can be setup in WAN page by using PPPOE, DHCP client, PPTP client , L2TP client or static IP.

Bridge:  In this mode, all ethernet ports and wireless interface are bridged together and NAT function is disabled. All the WAN related function and firewall are not supported.

Wireless ISP:  In this mode, all ethernet ports are bridged together and the wireless client will connect to ISP access point. The NAT is enabled and PCs in ethernet ports share the same IP to ISP through wireless LAN. You must set the wireless to client mode first and connect to the ISP AP in Site-Survey page. The connection type can be setup in WAN page by using PPPOE, DHCP client, PPTP client , L2TP client or static IP.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 23:09 #5
Fast ip er det samme som static ip
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 23:10 #6
Avatar billede boie Novice
15. juli 2011 - 23:12 #7
ja det har jeg forstået, men er det så gateway jeg skal vælge?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 23:18 #8
Har ikke opsat statisk adresse før, men jeg tror nu stadig du skal vælge gateway.
Avatar billede boie Novice
15. juli 2011 - 23:18 #9
tak men det kunne jeg ikke bruge til noget..
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 23:20 #10
Er det denne router du har?
Har fundet en manual:http://www.agknordic.com/filer/436/10469_manual.pdf
Avatar billede boie Novice
15. juli 2011 - 23:29 #11
JA lige præcis!! Men det hjælper mig altså ikke meget med manualen den har jeg læst MANGE gange. Der står jo ikke noget om hvad jeg skal vælge..
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2011 - 23:42 #12
Hvad står dit wan interface som? dhcp?
Avatar billede boie Novice
15. juli 2011 - 23:52 #13
Ja det står som DHCP Client og kan ændres til  static IP, DHCP, PPPoE, PPTP or L2TP
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2011 - 00:02 #14
Har kigget lidt i min egen routers opsætning (TDC homebox), men kan ikke finde noget der kan sammenlignes med din routers opsætning, så er lidt lost desværre. Skal sige jeg ikke har pillet så meget med netværksudstyr, da det har virket når det blev sat til.

Men har du forsøgt at indstille Wan porten til Static IP?
Avatar billede boie Novice
16. juli 2011 - 00:04 #15
Nej har jeg ikke for har jo som sagt brug for en guide...men det lyder jo egentlig som om det er det jeg skal rode med så.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2011 - 00:16 #16
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2011 - 00:57 #17
Føler ikke jeg kan hjælpe dig yderligere desværre. Håber der var nok til at få det løst.
Avatar billede boie Novice
16. juli 2011 - 12:42 #18
smid et svar...har købt en anden router
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juli 2011 - 19:31 #19
Okay