Avatar billede ruffe66 Nybegynder
16. juli 2011 - 12:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Næsten død bærbar. Vil ikke konfigurere færdig efter opdatering.

Styresystem Vista home premium.
Skal redde min søns bærbare. Startede med at han ikke kunne komme på nettet. Jeg fik den hjem og fik nettet igang. Men der er virus på som hans virusprogram ikke kan fjerne. ville så lige update vista med de anbefalede filer som af og til tilbydes. Men pcen vil ikke konfigurere færdig. Der står at alle 3 filer ef færdigkonfigureret og at den er 100% færdig. Men der står stadig, at jeg ikke må slukke for pcen. Sådan er den i ca 1 time, hvorefter den automatisk logger af. Jeg kan så godt logge på, hvorefter den starter op og gå på nettet osv.
Men hvis jeg prøver at genstarte kommer der igen til at stå det med at den skal kofigurere færdig
Han har ikke lavet en recovery cd. Men jeg har en fra den gang jeg kørte vista. Kan jeg bruge den, eller hvad kan jeg gøre??
Der er en del billeder og en del musik, som han selvfølgelig ikke har backup på.

Alle gode og relavant foreslag er meget velkommen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. juli 2011 - 12:21 #1
Kan du komme i kontakt med pc'eren på den ene eller anden måde?
Jeg tænker det er nok en god ide at få taget en backup af data som evt. skal gemmes.
Og når der har været større virus inficering på en computer, så er det altid en god ide at lave en helt ny installation.
Du må nok ikke regne med du kan bruge samme recovery cd, som du har, da jeg gætter på der ikke er tale om samme pc og model?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. juli 2011 - 12:24 #2
Og efter backup er taget, kunne du også forsøge med en af de utallige recovery virus scan cd'er der findes.
F.eks.: http://www.hirensbootcd.org/download/
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
16. juli 2011 - 12:32 #3
Hvis det lykkes mig at få kontakt til pcen, og lave en recovery cd, betyder det så, at f.eks. billeder og musik kommer på den cd??
Avatar billede pstidsen Novice
16. juli 2011 - 13:18 #4
Du kan også afmontere harddisken fysisk og flytte filerne over en en anden computer. Det er dog noget mere omstændigt og jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at gøre :)
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
16. juli 2011 - 15:13 #5
At du få lavet en recovery cd på maskinen betyder bare at du får mulighed for at få maskinen op at køre igen efter formattering osv.

Nu ved jeg ikke hvor mange mega/gigabyte data din søn skal have lavet backup af, men start den op mens i stadig kan, sæt en USB pen i eller en extern harddisk i USB og få taget backup af alt det din søn ikke vil miste, og gør det MED DET SAMME mens i har kontakt og stadig kan bruge maskinen, for derefter kan i arbejde med maskinen i ro og mag uden at være bange for noget går tabt, for nogen gange gør man en minimal ting og så er det hele væk, tro mig, har selv mistet ca. 800 GB data på den måde.

Har producenten ikke en recovery cd/dvd på deres webside man kan downloade eller købe ?
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
16. juli 2011 - 15:15 #6
pstidsen : Kan man også gøre det når det er en bærbar ? Jeg er ikke så erfaren i harddiske til bærbare.
Avatar billede pstidsen Novice
16. juli 2011 - 15:50 #7
#6: Ja det tror jeg, men prøv IKKE hvis du ikke er sikker på hvordan!
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2011 - 16:29 #8
Download / brænd og boot op på KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.iso nu kan du hente alle dine data på computeren
Avatar billede ruffe66 Nybegynder
17. juli 2011 - 16:19 #9
Sweet1: Send et svar som ligner dit forslag. Det meste af det du skriver hjalp mig nemlig. Har fået brændt musik og billeder og har geninstalleret styreprogrammet. Tak
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
19. juli 2011 - 06:13 #10
Jamen så lidt da, glad for at kunne hjælpe :)