Avatar billede brije Nybegynder
21. august 2011 - 17:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stifinder crasher når jeg åner mappen Billeder

Har fået det problem, at hver gang jeg vil ind i mappen billeder, får jeg beskeden: Windows stifinder er holdt op med at fungerer. Derefter genstarter den stifinder. Jeg kan sagtens tilgå mapperne gennem fx. Canon ZoomBrowser. Kan desuden inden stifinderen lukker ned, at mine ikoner har en hængelås på sig, så noget må vel låse mine filer?

Jeg har skannet for virus med Kaspersky - ingen virus
Jeg har skannet for malware med Malwarebytes - en ubetydelig adware, fjernet
Jeg har kørt HiJackThis uden der var noget mystisk
Jeg har kørt ComboFix, den rettede hvad den fandt, heller ikke dette har hjulpet.

Nogen der ved, hvad er der i vejen??
Avatar billede thov Forsker
21. august 2011 - 17:45 #1
Prøv dette:
Tryk <flag><R> (virker som Start->kør) og skriv CMD i tekstfeltet.
I DOS-vinduet skriver du først:

regsvr32 /u shimgvw.dll efterfulgt af <enter>
regsvr32 /u shmedia.dll efterfulgt af <enter>

Det der sker, er at thumbnail visning deaktiveres.

Visningen kan aktiveres igen på samme måde, med kommandoerne:
regsvr32 shmedia.dll efterfulgt af <enter>
regsvr32 shimgvw.dll efterfulgt af <enter>
Avatar billede brije Nybegynder
21. august 2011 - 18:06 #2
Så får jeg følgende beskeder:

regsvr32 /u shimgvw.dll : Modulet "shimgvw.dll" blev indlæst, men indsætningspunktet DIIUnregisterServer blev ikke fundet.

Kontroller, at "shimgvw.dll" er en gyldig DLL- eller OCX-fil, og prøv derefter igen.

regsvr32 /u shmedia.dll : Modulet "shmedia.dll" kunne ikke indlæses.

Kontroller, at den binære fil er gemt på den angivne sti, eller kontroller, om der er problemer med den binære fil eller med de afhængige DLL-filer.

Det angivne modul blev ikke fundet.

Så det ser ikke ud til, at virke pt. :-(
Avatar billede brije Nybegynder
21. august 2011 - 19:22 #3
Så fandt jeg fejlen. Tjekkede logfilen i computeradministrationen og fandt, at det var en dll-fil tilknyttet til programmet Capture One 6, der hver gang var skyld i fejlen.

Afinstallerede derfor Capture One 6, og herefter var problemet løst. Kan nu tilgå alle filerne i mappen Billederne...
Avatar billede brije Nybegynder
21. august 2011 - 19:23 #4
Lukker dermed spørgsmålet :-)