Avatar billede quqdk Praktikant
26. august 2011 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CPR formatering i Excel

Hej folk,

Jeg skal have lavet en liste i Excel, hvor jeg indtaster folks cpr numre i en kolonne.
Ligenu benytter jeg et format i felterne, som hedder "000000 - 0000".
Det fungerer fint, når jeg indtaster cpr numret uden mellemrum eller streger, altså xxxxxxxxxx.
Problemet er så bare at hvis jeg skal søge (ctrl+b eller f) efter et bestemt cpr nummer, og nummeret starter med et 0, kan jeg ikke finde det nummer jeg leder efter.

Hvordan kan jeg ændre i formateringen, eller opsætningen således at hvis en person har cprnumret 030303 - 0404, vil det rent faktisk blive skrevet som nævnt, og at jeg kan finde cpr numret igen, ved at søge på fx "030303"?
26. august 2011 - 13:43 #1
Jeg kan ikke lige komme på andet end, at du må enten må indtaste CPR nummeret som tekst ved at sætte et ' i starten eller springe 0 over når du søger.
Avatar billede supertekst Ekspert
26. august 2011 - 14:41 #2
Har prøvet med brugerdefineret format: 0#####-####

Herefter kan cprnr 010203 findes med Ctrl+B
Avatar billede katborg Praktikant
29. august 2011 - 10:52 #3
Hvad version Excel bruger du ?

I min 2010 er denne formattering standard.

Formatter celler
>Tal
>>Speciel
>>>Personnummer
Avatar billede katborg Praktikant
29. august 2011 - 10:54 #4
Glem det - læste ikke hele spørgsmålet ;)
Avatar billede quqdk Praktikant
25. februar 2012 - 10:11 #5
Ideen er droppet, kunne ikke finde svar..