Avatar billede evilhomer15 Praktikant
17. december 2011 - 20:05 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

2 forskellige internetforbindelser?

Hej.
Jeg overvejer stærkt at få en ekstra internetforbindelse(fibernet), da min nuværende DSL er delt mellem mange mennesker og er langsom.(20/2 fordelt på 20 mennesker, 500-600 ping.)

Er det muligt at få fibernet og DSL på en adresse? Den ene kommer fra internetstikket(DSL), og fiber fra telefonstikket?
Hvis dette er muligt, skal der en special ruter til?

- jeg har ikke adgang til routeren af DSL-forbindelsen, og kan ikke annulere den på min adresse.
Avatar billede Blueeyez Mester
17. december 2011 - 20:32 #1
fiber er ikke via tlf kablerne, dk skulle have fiber kabler til det, men det koster nok 5000 kr at få tdc til og lave det for dig og derefter så vil det nok koste en del pr mdr..
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
17. december 2011 - 20:50 #2
Så fiber er kun via internet stik? Det var dog irriterende.

Er det muligt med noget andet internet, som ville virke i min situation?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. december 2011 - 21:05 #3
hvis du bor i en større by, så er telia 4G helt lige så godt. Tjek deres dækningskort.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
17. december 2011 - 21:29 #4
Nu har jeg ikke hørt meget godt om trådløst, og bryder mig ikke om internet-cap.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. december 2011 - 01:15 #5
#2 Det skal igennem en bestemt stik, mener man skal opgradere hele udstyret ud over ens router.. men forinden den kommer der jo så et modem..

#4 4G er meget trofast, så længe man bor i de byer der er i nærheden af masterne :) Du kan os købe en 3g/4g modem og proppe sådan en usb 3g/4g i den og så har du internet så kan du få det via kabel ;)
Avatar billede leif Seniormester
18. december 2011 - 11:33 #6
Ja, det vil være muligt.... Men hvorfor snakke fiber ? Det lyder som om at I har en fælles forbindelse til deling i en etage ejendom.

Du har sikkert også kobber op i din egen lejlighed (Fastnet/PSTN) og der kan du bestille en ganske almindelig ADSL til.
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
18. december 2011 - 11:47 #7
leif, jeg har snakket med Fullrate(som delingsinternettet også er fra) og spurgte dem, og de sagde at det ikke kan lade sig gøre at få en privat internet her, da den eksisterende internet er privat(eller noget i den retning).
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
18. december 2011 - 11:51 #8
Blueeyez,  grunden er mest af alt at de har en download-cap - og jeg bruger en god mængde internet så jeg tror jeg overskrider den maksimale mængde hurtigt.
Avatar billede leif Seniormester
18. december 2011 - 11:55 #9
Så må du definere lidt nærmere ? Du skriver mellem mange mennesker ?

Har du haft eller har mulighed for fastnet hos dig selv ? Hvad er det for en type bolig ?
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
18. december 2011 - 12:12 #10
lejelejlighed, i en bygning som har 3 etager. Bygningen er ejet af en forening(eller hvad man kalder det.. business) som lejer lejligheder ud.

De har en fælles internet, som alle beboerne i denne bygning deler.
Der er én router som kontrollerer alle beboernes internet. Der er ca. 20 mennesker.

Jeg ved ikke, om der er mulighed for fastnet, men det kan jeg spørge administrationen om. Jeg ved i hvert fald, at jeg bruger denne type dåse til at få internet(jeg ved ikke om det betyder noget)
http://wkshop.bakuri.dk/filarkiv/nst-dk.die.dk/image/5704193140004.jpg
hvor den ene giver internet, og hvis man plugger stikket i den anden indgang, siger computeren at det er en telefonstik, som den er forbundet til.
Avatar billede leif Seniormester
18. december 2011 - 13:19 #11
Så er det korrekt at Fullrate muligvis ikke kan gøre give dig DSL da der skal trækkes enten et Kobber eller Fiber kabel op til din lejlighed.

Det kræver nemlig at der er trukket Kobber (Gammeldags Fastnet linie) i forvejen for at Fullrate kan levere en DSL og da det primært er TDC som trækker Kobber kabler.
Avatar billede leif Seniormester
18. december 2011 - 13:22 #12
Så ja, din eneste mulighed nok kun Mobilt Bredbånd 3G/4G
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
18. december 2011 - 13:24 #13
Er der så nogle muligheder for net, som ikke inkluderer TDC?
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
18. december 2011 - 13:27 #14
Okay, det var surt.
Så må jeg undersøge med administrationen, da jeg købte lejligheden så sagde de at det godt kunne lade sig gøre.

Tak for din tid, kom venligst med et svar :)
Avatar billede Blueeyez Mester
18. december 2011 - 13:40 #15
#14 Jeg vil foreslå dig at tage fat i de andre i bygningen og få snakket om forbindelsen.. jeg ved ikke hvad i benytter den til om i henter filer ulovligt mm men jeg vil mene  at en 20/2 Mbit er ALT for lidt til 20 mennesker, jeg sidder her med en 2/512 alene og har det svært nok med det ;)

Men snak med administrationen, for hvis 20 mennesker betaler fx 49 - 99 kr pr måned, så snakker vi altså et enormt beløb for en elendig internet forbindelse.. og så bliver i alle snydt undtagen boligforeningen..

Fullrate er så vidt jeg ved en del af TDC og jeg tvivler på de vil prøve og gøre det nemmere, men os derfor jeg synes du skal snakke med de andre beboere og administrationen (Især hvis i hver betaler 49 - 99 kr hver især)
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
18. december 2011 - 13:44 #16
Leif, kom venligst til
http://www.eksperten.dk/spm/953520
for points :)
Avatar billede jesperlangarm Nybegynder
24. december 2011 - 11:18 #17
Jeg ville også anbefale dig at overveje Telia 4G - til gaming. Og så din dsl til download og alm surf. På den måde kommer du aldrig til at bruge de 30 gb download grænse.

http://mobiltbredbandguide.dk/anmeldelse-af-telia-4g-mobilt-bredband/
Avatar billede jesperlangarm Nybegynder
24. december 2011 - 11:19 #18
Plus du kan finde en router som også har 4G indgang
Avatar billede evilhomer15 Praktikant
24. december 2011 - 11:58 #19
Ja, den løsning er også en mulighed.
Jeg fik snakket med kontoret, og de siger, at de installerer fibernet efter nytår.
Den nye fibernet vil forhåbentlig løse problemerne, og hvis den ikke gør, så bliver det nok 4G.