Avatar billede fiberflux Praktikant
27. december 2011 - 16:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Stream med VLC via forskellige LAN

Hej med jer,
Vi har her i huset 3 stk LAN kørende.
På det ene LAN er der er PC med VLC som indeholder film/musik.
På det andet LAN er der en MPEG4 STB også med VLC, som jeg gerne vil have til at afspille film fra PC.
Hvordan sætter jeg det op, således at jeg kan 'snakke' hen over netværkene?
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2011 - 17:36 #1
Hvad har du af netværksudstyr og hvordan er det forbundet nu?
Tegn evt. et diagram.
Avatar billede fiberflux Praktikant
28. december 2011 - 22:47 #2
Jeg har en Fullrate router med Wifi som den første enhed (A). Til denne er der så forbundet 2 gange andre routere med hver deres Wifi (B+C).
Jeg vil gerne kunne køre VLC fra STB på router (B) på VLC Server på router (A)
Ser frem til at høre mere
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2011 - 23:48 #3
Hvis dine ekstra routere ikke har andet formål end at sørge for netværk (kablet såvel som trådløst), ville jeg vælge at degradere 2 af enhederne til accesspoints, og derved kun have en af enhederne til at fungere som router/firewall/dhcpserver osv...
Det nemmeste vil formentlig være at lade fullraterouteren stå tilbage som eneste router.

Alternativt kan du lave statiske ruter mellem alle routers, og eventuelt slå firewalls fra, men de fleste hjemmeroutere har begrænset funktionalitet, og håndterer sjældent dette tilfredsstillende.
Avatar billede fiberflux Praktikant
29. december 2011 - 11:23 #4
Hej Chalde
Jeg fik skrevet forkert.
Det er fra B til C jeg skal.
C står i stuen
B står på kontoret - og er på selvstændig router pga sikkerhed. B er der hvor filmene ligger.
Kan jeg få en statisk route mellem B og C via A? Hvordan så med NAT?
Ser frem til dit svar
Avatar billede chalde Seniormester
29. december 2011 - 12:05 #5
Hvad skyldes det helt præcist at du ønsker at du ønsker at flere af dem fungerer som router?
Hvilke sikkerhedsmæssige elementer er det du ønsker?
Avatar billede fiberflux Praktikant
30. december 2011 - 12:45 #6
Jeg vil gerne seperere mellem børnenes computere og vores kontormaskiner.
Har til det formål en WNDR3700. Har lidt bedre sikkerhed end Fullrate eget udstyr.
Såfremt der ikke er nogen grund til at køre dem som routere vil jeg gerne høre om dette