Avatar billede ogodt Nybegynder
05. marts 2012 - 09:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Kopiere til næste ledige kolonne + indsæt ny linie

Hej alle,

Jeg har en stor opgave som gerne skulle løses, jeg henter nogle priser ind i et Excel 2010 regneark til Ark1 via ODBC - så vidt så godt, jeg henter:
"Varenavn", "Tykkelse", "Pris", "Leverandør" og  "Varetype", der er gerne 3-5 varer inden for hvert varenavn men med forskellig tykkelser, prislisten skal så opdateres hver måned og kopieres over til Ark2 og her kommer så mine problemer:

1.    jeg skal have en makro som kopiere til næste ledige kolonne (januar, februar, osv.)
2.    hvad/hvordan gør jeg hvis nu der kommer en ny varetype, den skal jo flettes ind uden og ødelægge noget.

Priislisten skal så bruges til et andet ark så man kan få en oversigt/diagram over de forskellige varetyper/varenavne ud fra et datointerval (det skulle jeg have styr på)

Ark1 kunne se sådan her ud:

Varenavn:      Tykkelse:    Pris:  Leverandør:  Varetype:
SL388            100              50    123456789      HEA
SL388            120              70    123456789      HEA
DL400            100              55    66666666        HEA
DL400            120              75    66666666        HEA
DT500            100              95    123456789      HET
DT500            125            100    123456789      HET

Så varenavnet er unikt inden for en given leverandør - men flere leverandører kan sælge samme Varetype.

Jeg håber virkelig der er nogen der har en god ide til og løse mit problem.

\Ole
Avatar billede anlu Nybegynder
06. marts 2012 - 23:45 #1
Jeg tænker umiddelbart at Access lyder mere oplagt til denne struktur af data, og jeg kan se at du har en del spm i Access-kategorien også, så har du overvejet Access i stedet for Excel?
Avatar billede ogodt Nybegynder
23. marts 2012 - 08:26 #2
Jeg har fundet/betalt mig fra det og droppet muligheden for og indsætte nyt varenr.