Avatar billede simonhb Praktikant
15. marts 2012 - 15:42 Der er 2 kommentarer

API kald til DLL med pointer til array af structs som parameter

Jeg har et C++ program der kalder en DLL.
Jeg vil gerne kalde DLL'en fra C#. Det giver mig dog lidt problemer, da der skal henvises til en "struct" som jeg har lidt svært med at oprette i C# og få passeret den rigtigt.

C++ programmet kalder DLLen med følgende:

BOOL APIENTRY EnumDevices(LPDWORD, DWORD, LPVOID, DWORD, LPDWORD, LPDWORD);

Det som c++ programmet passerer i EnumDevices' 3. parameter er memoryadressen på et array af structs af typen DSERVER, som ser således ud:

typedef struct _DSERVER
{
BYTE bAddr[6];
DWORD dwIp;
char szType[16]
} DSERVER, *LPDSERVER;

Hvordan gør jeg dette i C#?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2012 - 15:49 #1
Flere mulighder:

1) glue mixed mode C++ kode

2) allocate unmanaged memory og kald med IntPtr til dette

3) klister nok med attributter paa et C# array af struct til at marshalleren kan klare det
Avatar billede simonhb Praktikant
16. marts 2012 - 16:57 #2
Det lykkedes langt om længe at få lavet structen rigtig og marshalle det, så jeg fik det ønskede resultat.

Tak for hjælpen