Avatar billede alex2029 Nybegynder
21. marts 2012 - 22:42 Der er 2 løsninger

Matematik - Hackervejen 50 opgaver

Hej.
Hacker vejen er en matematik vejen hvor man skal "hacke" sig videre.

Jeg sidder lige med en sjov matematik opgave, men sidder simple hen fast. Det er ved 22 hvor jeg ikke kan finde ud af hvad det næste er.
Er der nogle er jer der ved det.

Link til start: http://www.dagsberg.dk/?page_id=52

Link til 22: http://dagsberg.dk/matematikvej/vingt-deux.htm

MVH Alex
Avatar billede dagsberg Novice
22. marts 2012 - 17:36 #1
Matematikvejen er lavet for at udfordre den logiske tankegang.
Der er et system i at komme fra én side til den næste - og systemet er aldrig det samme. Man skal altså finde videre på følgende måde:

Hvis Rudolf er nr. 22 i en eller anden række af elementer (det være sig tal, planeter, talrækker, talsystemer, regentrækker eller andet) - hvad er nr. 23 da i den samme række?

Ud over dette tror jeg ikke, jeg er i stand til at hjælpe dig, men held og lykke med det videre arbejde.

Henrik
Avatar billede alex2029 Nybegynder
08. april 2012 - 17:49 #2
Det hjælper mig jo ikke meget :) har fundet ud af det.