Avatar billede pcdl2 Praktikant
12. april 2012 - 18:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tips til dating side

Hej alle

Har for ca et års tid siden lanceret en dating side / socialt medie

Nu synes jeg så det er ved at være på tide der skal noget mere gang i den siden har på dette år fået 360.000 besøg

Hvor desværre langt fra alle sammen har oprettet en profil

Så inden jeg begynder at smide en masse penge i annoncering osv vil jeg gerne høre om der er nogen her inde der kan komme med noget feedback på hvad der evt skal til før i ville tilmelde jer

Link til siden: www.biebme.com
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2012 - 19:06 #1
Det der irriterer mig mest er at der ikke er en slags chat funktion eller møde funktion, man skal selv søge og bliver ikke smidt ud til de andre?

Dernæst så virker det som om der er falske profiler på siden samt inaktive (Kan godt være der er mange profiler, men hvis meget få er aktive, så er det ikke så nice)

Jeg kan derimod godt lide designet og ingen reklamer (Ellers er det mit reklame filter der fjerner det)

multiplayer spil (Flash spil, html5 spil fx) hvor man kan møde folk på den måde :)
Avatar billede pcdl2 Praktikant
12. april 2012 - 19:09 #2
Så simpelthen måske lave en slags match funktion der finder evt. 5 personer man matcher sammen med også vise dem som en slags "reklame" på sitet

Det kunne måske være en god ide at gøre så profilerne ikke bliver fundet mere hvis de har været inaktive i x antal dage lyder som en god ide i hvert fald
Avatar billede mireigi Novice
12. april 2012 - 20:48 #3
"Så simpelthen måske lave en slags match funktion der finder evt. 5 personer man matcher sammen med også vise dem som en slags "reklame" på sitet"

Her ville jeg nok låne fra Dating.dk i stedet for, og sende en daglig/ugentlig e-mail med tilfældige gode matches. Enten hvor man kan se dem i e-mailen, eller med link til listen med dem inde på sitet.

Bliver man ikke mindet om det, glemmer man det hurtigt.

Blueeyez idé med spil på siden er slet ikke dårlig. I mine yngre dage gik jeg ofte på jagt inde på TV2Spil efter piger der kedede sig. Det gav oftere succes end indirekte kontakt i form af e-mails eller beskeder på et dating site.

Helt klart noget at overveje.
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2012 - 21:01 #4
#2 Ja, men som #3 skriver, så gør så folk evt kan få en liste pr e-mail (Ikke fordi jeg selv gider følgende, ville anmelde det som spam) mest fordi at hvis jeg havde interessei at møde andre mennesker så skulle jeg da nok blive på siden :)

Det kræver nogle flere "ting at sammenligne folk med hinanden på" men jeg er ret sikker på du kan finde inspiration på arto, dating.dk mm :)
Avatar billede Blueeyez Mester
12. april 2012 - 21:04 #5
Jeg vil os tilføje at når man søger på siden og den ikke finder resultater, så må man godt kunne søge uden at skulle trykke på tilbage og så nulstiller den ens søge specifikationer..
Avatar billede Six Nybegynder
12. april 2012 - 21:19 #6
Jeg ville nok tilføje ordet Gratis på opret profil knappen... Da knapper ofte fanger øjet først :) Også selvom det står i overskriften at det er gratis at oprette en profil.

Jeg ville nok også skifte baggrundsbilledet ud med et billede, som ikke var SÅ kendt som det der er. Det virker for mig amatøragtigt :) Jeg ville sgu købe rettighederne til et billede, for at sikre mig at det ikke er andre steder.

My few cents, uden at have oprettet profil og kigget nærmere.
12. april 2012 - 22:28 #7
Jeg tror ikke der er noget du kan gøre noget for at jeg ville tilmelde mig din dating site, for jeg tilhører ikke målgruppen af de der har behov for tjenester en dating site kan tilbyde.  Dit spørgsmål skulle nok have været hvad du kan gøre for at få et større antal af målgruppen (såsom de 360000 besøgende) til at tilmelde sig.

Jeg tror det vigtigste du kan gøre er at vise mere interesse for målgruppen og mindre interesse for dig selv.  Når man kaster et blik på siden ser man at 'Biebme er...' 'Biebme har samlet..' Biebme bestræber sig...' Det giver det indtryk, at det vigtigste emne er biebme.  Og det aller første du leverer er en profil formular.  Det giver det indtryk, at hovedformålet med det hele er at få kradset nogle profiler ind.

Jeg vil foreslå, at du reflekterer over hvem målgruppen er, hvem den ene procent af befolkningen er du vil gøre noget for (hvis du prøver at være alt for alle, så drukner du i larmen).  Og derefter prøve at beskrive denne målgruppe, så folk kan genkende sig selv og fatte interesse.  Hvis det virkelig drejer sig om sociale aktiviteter og vennekredser, hvoraf kærestesøgning blot er en af mulighederne, så kald det ikke en dating site og dating profil, for dating er da at møde partnere.  Eller også drop det med det sociale og henvend dig til partnersøgende.

Og så gør dem i målgruppen til hovedperson på siden og det de har behov for til hovedemnet.  På den fremtrædende plads du nu bruger til profil formularen og 'online dating' delen, skriv med stor skrift og letlæsende (mørk skrift på lys baggrund)  noget i retning af:

"Du har det godt med dig selv.  Du er et interessant menneske med spændende interesser og .....  Nu vil du gerne dele dit liv med en vennekreds af begge køn, eller med en enkelt person der, hvem ved, kunne komme til at stå dig nær. .....

Og så med lidt mindre font noget med:  "Her er hjælp til at komme igang.  Du kan finde ligesindede blandt de andre medlemmer, og du kan selv oprette en profil  hvor du præsenterer dig....

Og når så det er sagt kan du komme til det praktiske med profilformular, betaling, som er nul, selvjustits, o.s.v.

Der er allerede nogen der har foreslået at kunne indlede kontakt ved at spille med andre medlemmer, og man kunne også tænke sig, at du gav mulighed for at oprette interessegrupper, så de der holder af heste, eller af slægtsforskning, eller af tryllekunster, kan finde hinanden og indlede kontakter på den måde.

Og så vil jeg foreslå et andet farvevalg for listen over kontakter end gråt på mørkegråt.  formålet må vel være at folk kan læse det.

Nu håber jeg ikke du finder mig alt for negativ, men at nogen af mine kommentarer kan være dig til hjælp.
19. april 2012 - 10:39 #8
pcdl2, hvad er nu din videre hensigt med denne tråd?  Du bad om kommentarer om din hjemmeside, og dem fik du adskillige af.  Tråden har nu ligget stille en uge, og chancen for nye indlæg er vel lille.  Jeg vil foreslå, at du lukker her.  Jeg har lagt svar til at acceptere, og du vil velsagtens bede om svar også fra andre bidragsydere.
25. oktober 2012 - 22:35 #9
pcdl2, jeg prøver lige en gang til - lukker du spørgsmålet igen, så det ikke længere står som åbent i min (og andres) liste af indlæg?  Hvis du ikke mener mit indlæg skal have points, så bed om svar fra andre eller opret selv et svar.  Men afslut hvad du startede og luk spørgsmålet.