Avatar billede henrik25 Nybegynder
02. maj 2012 - 13:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke conntect til NAS fra Mac

Jeg prøver at hjælpe min kæreste igang med hendes Mac. Er klart windowsmand men er begyndt at elske Apple. Så det skal læres

Mit problem er at min NAS som jeg har lagt vores billeder ud på kan jeg ikke forbinde til fra hendes Mac.
Man kan se den i Finder hvor den hedder QNAP219(SAMBA). Når man klikker på den skriver den dog forbindelse mislykkedes.

Jeg har prøvet at installere Qfinder for MAC og den kan også godt se NAS'en og jeg komme i admin. Men kan ikke komme ind i mine sharede mapper på NASSEN via FInder uden at den fejler.

Hun kører med OS 10.7.3
Avatar billede kado Nybegynder
02. maj 2012 - 16:40 #1
Har selv samme model, og bruger den uden problemer til både Mac og Windows.
På mac kan du vælge, at forbinde til smb://xxx.xxx.xxx.xxx eller afp://xxx.xxx.xxx.xxx

afp:// kræver at du har aktiveret Apple Netværk

/kado
Avatar billede henrik25 Nybegynder
09. maj 2012 - 08:20 #2
Det virkede med smb. Mange tak. Skriv et svar så jeg kan give dig points :)
Avatar billede kado Nybegynder
09. maj 2012 - 22:20 #3
Jamen, det er jo bare dejligt, at jeg kunne hjælpe.

/kado