Avatar billede htm Nybegynder
22. maj 2012 - 10:11 Der er 1 løsning

Stored procedure og triggers

Hej,

Jeg har lavet en stored procedure som sletter fra en tabel.
På denne tabel har jeg en AFTER DELETE trigger som sørger for at oprette 1-10 rækker i en anden tabel og til sidst opdaterer en værdi i en 3 tabel.

Det virker helt fint. Og det virker hver gang når jeg kalder min stored procedure fra SQL Management studio.

Men kalder jeg den så fra Linq To SQL så går trigger afviklingen langsommere og mit program tager så fat i de nyoprettede rækker inden alle rækkerne er oprettet, hvilket giver mig problemer.

Når jeg kører stored procedure fra SQL Management studio bliver alle rækker oprettet inden at mit program begynder at processere dem.

Hvad er forskellen på at kalde stored procedure fra Linq To SQL frem for SQL Management studio?

Jeg har forsøgt at lave en transaction i min stored procedure og jeg har forsøgt at lave en transaction i min linq to sql, men ingen af delene hjælper på problemet.

Jeg håber virkelig at I kan give mig nogle fif til hvordan jeg løser dette problem.
Avatar billede htm Nybegynder
22. maj 2012 - 13:56 #1
Never mind... Jeg havde en bug i mit program som forårsagede det.