Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2012 - 12:28 Der er 17 kommentarer

Smartphone

Jeg overvejer anskaffe en smartphone, hvor jeg bl.a. skal kunne aflytte tale og musik.
Jeg har noget undervisning, der er indtalt på 6 stk. alm. DVD.
Kan jeg overføre disse DVD successivt til en smartphone for mobil aflytning?
Hvis ja, hvordan?
1. Kan DVD-skiverne lægges i et lager på min Pc, hvor smartphonen er tilsluttet med en kabelforbindelse ( og hvilken kabeltype?).
2. Kan jeg så overføre fra Pc'ens bibliotek til et bibliotek på smartphonen? (evt. på anden vis).
3. Kan jeg herefter kalde der hvor det ligger på smartphonen, og så aflytte det på øresnegl?
På forhånd tak
vh/inl
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2012 - 13:05 #1
Hvor meget fylder de 6 CD'er? Der er jo ikke ubegrænset plads.

Hvis de lægger i det rigtige format vil du uden problemer.
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2012 - 13:05 #2
Det skal måske lige siges at du selvfølgelig ikke kan hvis CD'erne er DRM-beskyttet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. juni 2012 - 14:12 #3
#2 - det er vel rigtigere at sige man ikke må - man kan godt.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2012 - 14:13 #4
Hej Pstidsen.
Jeg har sat en af DVD-skiverne i pc'ens DVD-drev. Når jeg klikker på egenskaber vider det, at 1 DVD-skive ser ud til at fylde 3,79 GB.
Så igen spørgsmålet. Kan jeg nu tilslutte en smartphone til Pc'en (fx via USB-kabel)  og så via stifinder overføre de 3,79GB DVD-data til et eller andet sted på smartphonen via samme USB-kabel? Hvor vil det evt. lægge sig på smartphonen, og kan jeg afspille derfra?

NB! Jeg kan ikke bruge Windows Media Player til formålet, for her kan kun 'Rip fra CD'.
vh/inl
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2012 - 15:03 #5
#3: Præcis! *D

#4:
1. Første skal du sikre dig at der er plads til 3,79*6 GB.
2. Hvilken telefon er det? Man kan overføre direkte til Android telefoner, men ikke til iPhone.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2012 - 15:07 #6
Hør her, jeg vil gøre det helt klart, de undervisnings DVD'er der er tale om, har jeg redelig købt og betalt af egne peng. Når DVD'erne sættet i Pc'en fremkommer klart, at DVD'erne må bruges til privat brug. Om jeg afspiller disse i min Pc, eller ønsker at afspille dem i en smartphone, som jeg også vil købe for mine egne penge, må da for pokker være 'et fedt' - ikke snadt? Og vær nu sød at hjælpe mig med mine stillede spørgsmål.
vh/inl
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2012 - 15:44 #7
Rolig rolig... Vi har bare sagt at HVIS det er DRM-beskyttet så må du ikke..

Nok om det...
Du mangler at svare på mit spørgsmål i #5.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2012 - 16:01 #8
Ok sir. Her så lidt hvad jeg har i tankerne.
Da jeg i forvejen har et avanceret Samsung TV serie 800, så er det nærliggende, at jeg formentlig også vil vælge en Samsung Galay III. Jeg ved selvfølgelig godt, at alle smartphones kan en masse diller-daller, men lige pt har jeg brug for at lytte til mine indkøbte undervisnings DVD'er i fred og ro. Fx når jeg går i seng, ligger ude i haven eller naturen, eller andre steder mobilt. That's why!

Ok, når du hører dette  om mit Samsung Tv, kunne et tillægsspørgsmål være. Kan en Galaxy III tilsluttes nævnte Samsing Tv som en ekstern Anynet+ enhed - så er alle muligheder åbne.
vh/inl
Avatar billede pstidsen Novice
24. juni 2012 - 20:24 #9
Galaxy III er en meget god telefon. Umiddelbart tror jeg ikke du drager nogen fordel af at tage den fremfor alle mulige andre Android mobiler. Hvis der er en App er den nok baseret på styresystemet (Android) og ikke telefonen som sådan.
Avatar billede fagpoler Novice
25. juni 2012 - 10:28 #10
du kan instalere dropbox på din Pc og din smartfone se link
http://www.itkurser.net/index.php?/Om-IBC/IT-tips/dropbox-en-gratis-online-harddisk.html
Avatar billede fagpoler Novice
25. juni 2012 - 10:38 #11
Jeg glemte at skrive at du skal rippe din cd og gemme det i mp3 format for at kunne høre det på din smartphone.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2012 - 10:40 #12
Ok tak fagpoler. Jeg har lige skimmet hyperlinket, men jeg bliver lidt betænkelig, for hvis alle kan læse med, så overtræder jeg jo kopyright, og det er ikke min hensigt. Jeg vil kun bruge andres produkter, jeg har købt til eget privat formål.
vh/inl
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2012 - 10:44 #13
til fagpoler.
Det er ikke CD'er det drejer sig om, det er DVD'er, og jeg kan ikke 'rip' DVD'er i fx Windows Media Player på Pc'en.
inl
Avatar billede pstidsen Novice
25. juni 2012 - 10:49 #14
Nej man kan ikke rippe DVD'er i WMP. Brug programmet DVD Fab. Bare tag prøveversionen.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2012 - 11:35 #15
Hej igen pstidsen. Halløj, der var noget med 'kød' på. Jeg har lige kaldt internet under entry: DVDFab og det ser interessant ud. Der ser ud til, at DVDFab for windows kan oversætte enhvert DVD-format til et andet ønsket format. Så skal jeg bare have fundet ud af, hvilke formater en Smartphone kan afspille.
Når jeg på min Pc sætter vedkommende DVD i og klikker på 'egenskaber', så ser det ud til for mig, at DVD-formatet er nogenlunde således: Video-H.264+AAC (MP4).
Tusinde tak itv.
vh/inl
Avatar billede pstidsen Novice
25. juni 2012 - 11:53 #16
Du skriver bare hvis der er flere problemer.

Du kan se hvilke formater din telefon understøtter i manualen.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. juni 2012 - 16:05 #17
Og så hut jeg hvisker, så får du minsandten 30 GB gratis på dropbox med den nye galaxy lll. Så er det bare at lægge dine filer der, så kan du tilgå dem lige meget hvor du er.