Avatar billede claudie2021 Nybegynder
25. juli 2012 - 23:49 Der er 3 kommentarer

gendan tabt data uden sikkerhedskopi, EFTER formatering

Hej eksperter..

Håber der er en som kan hjælpe mig, da jeg har gendannet min Acer bærbar, og "troede" jeg havde glemt vigtige filer på HD, men fandt så ud af, at jeg glemte at overføre mappen.

SKal lige siges, at der er INGEN sikkerhedskopi lavet, så ved ikke om man kan gendanne de tabte filer, selvom jeg har gendannet min Acer bærbar?

Jeg havde samlet en hel mappe på skrivebordet, INDEN jeg formaterede, fik dog aldrig gemt dem på HD.

HJÆLP, en der kan hjælpe`?
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 00:42 #1
Du kan prøve at scanne med Recuva: http://www.piriform.com/recuva/download/standard men chancerne er usandsynligt små!
Avatar billede claudie2021 Nybegynder
26. juli 2012 - 07:40 #2
Okay, men er igang med Recuva, tager jo bare lang tid at vente.. hehe

Troede ikke chancerne var små, men det er de når man har lavet en gendannelse, eller hvad?
Avatar billede pstidsen Novice
26. juli 2012 - 11:12 #3
Ja, det er fordi du har formatteret.

Når du sletter en fil bliver den ikke slettet fysisk på harddisken, men kun slettet fra filtabellen (indholdsfortegnelse over filer på harddisken). Når du så gemmer en ny fil på harddisken, så kigger computeren i filtabellen efter plads på harddisken, og da der er plads hvor den gamle fil ligger fysisk så kan den nye fil overskrive den gamle og SÅ er det sket.

Sandsynligheden for at filerne ikke er overskrevet er uhyggelig lille efter formattering og installering af opdateringer og programmer.

Undgå at bruge computeren mens du scanner - og allerbedst: tag harddisken ud og sæt den i en anden pc.