Avatar billede aero Nybegynder
27. august 2012 - 10:01 Der er 2 kommentarer

Når jeg klikker på en fil, prøver browseren at åbne den/dem, hvordan kalder jeg "Save As" dialog

Hej

Jeg har et script som viser nogle pdf/doc filer fra en mappe på min side, når jeg klikker på en af disse filer så loader browseren og forsøger at åbne filen, hvordan kan jeg gøre så den ved den ikke skal loade filen, men i stedet for viser "Save As" dialog boksen.

Jeg koder i asp.net vb

min kode som vise filerne er denne

<ul class="thumbnails">
                            <asp:DataList ID="showfiles" runat="server" RepeatColumns="6" CellPadding="10" RepeatLayout="flow">
                                <ItemTemplate>
                                    <li class="span2"><a class="thumbnail" href='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem,"FullName") %>'><asp:Image ID="folderfiles" runat="server" ImageUrl='<%# getImageUrl(DataBinder.Eval(Container.DataItem,"Name")) %>' ToolTip='<%# Bind("Name") %>' height="82" width="119" /><span class="label label-success">Klik på filen for at hent</span></a></li>
                                </ItemTemplate>
                            </asp:DataList>
                            </ul>
Avatar billede jokkejensen Novice
27. august 2012 - 11:16 #1
Avatar billede aero Nybegynder
27. august 2012 - 11:25 #2
Hej Jokke

Har læst om Response.WriteFile jeg ved bare ikke hvordan jeg kan tilføje det til min code, jeg er ny i dette og ikke prof. og har ingen uddannelse indenfor dette fag, jeg er uddannet sælger og koder lidt i fritiden til eget forbrug, kan du evt hjælpe...

Som vist har jeg koden foroven som viser mine filer, så har jeg denne kode code_behind.

    'Show files on page
    Sub fileinfo()
        Dim objDI As New System.IO.DirectoryInfo(Server.MapPath("upload/files/"))
        Dim allFile As New ArrayList()
        allFile.AddRange(objDI.GetFiles("*.png"))
        allFile.AddRange(objDI.GetFiles("*.jpg"))
        allFile.AddRange(objDI.GetFiles("*.bmp"))
        allFile.AddRange(objDI.GetFiles("*.gif"))
        allFile.AddRange(objDI.GetFiles("*.pdf"))
        allFile.AddRange(objDI.GetFiles("*.doc"))
        allFile.AddRange(objDI.GetFiles("*.docx"))

        Me.showfiles.DataSource = allFile
        Me.showfiles.DataBind()
    End Sub

    'If file other then image then use diffrent icon image
    Protected Function getImageUrl(filename As String) As String

        Select Case Path.GetExtension(filename)
            Case ".pdf"
                Return "upload/pdficon.jpg"
            Case ".doc"
                Return "upload/docicon.jpg"
            Case ".docx"
                Return "upload/docicon.jpg"
            Case ".txt"
                Return "upload/txticon.jpg"
            Case ".xls"
                Return "upload/xlsicon.jpg"
            Case ".xlsx"
                Return "upload/xlsicon.jpg"
            Case ".rar"
                Return "upload/raricon.jpg"
            Case ".zip"
                Return "upload/zipicon.jpg"
        End Select

        Return String.Format("upload/files/{0}", filename)
    End Function