Avatar billede mapesus Nybegynder
14. december 2012 - 10:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke komme på Youtube

Lige pludselig fra den ene dag til den anden, kan jeg ikke kommen på Youtube. Dette er sket samtidig med at jeg er begyndt at få popups.
Har downloaded "Hijackthis" hvor det anbefales at lægge lægge den i en mappe - dette får jeg ikke mulighed for, da den går direkte til scanning.
Håber I kan hjælpe (helst lidt pædagogisk, da jeg ikke er en ørn til pc.
På forhånd tak :-)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Platform: Windows Vista SP2 (WinNT 6.00.1906)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe
C:\Program Files\HomeCinema\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Canon\Canon IJ Network Scan Utility\CNMNSUT.EXE
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia Internet Modem\NokiaInternetModem_AppStart.exe
C:\Program Files\Common Files\Spigot\Search Settings\SearchSettings.exe
C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Users\karsten\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Internet Services\ubd.exe
C:\Users\Public\SetPoint\SetPoint.exe
C:\Users\karsten\AppData\Roaming\BrowserCompanion\tcbhn.exe
C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard Antivirus\BullGuard.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe
C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\Program Files\Common Files\Logishrd\KHAL2\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\distnoted.exe
C:\Program Files\Nokia\Nokia Internet Modem\NokiaInternetModem.exe
C:\Program Files\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\karsten\Downloads\HiJackThis (6).exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.aldi.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: IObit Toolbar - {0BDA0769-FD72-49F4-9266-E1FB004F4D8F} - C:\Program Files\IObit Toolbar\IE\6.6\iobitToolbarIE.dll
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: script helper for ie - {00cbb66b-1d3b-46d3-9577-323a336acb50} - C:\Program Files\BrowserCompanion\jsloader.dll
O2 - BHO: IObit Toolbar - {0BDA0769-FD72-49F4-9266-E1FB004F4D8F} - C:\Program Files\IObit Toolbar\IE\6.6\iobitToolbarIE.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: RealPlayer Download and Record Plugin for Internet Explorer - {3049C3E9-B461-4BC5-8870-4C09146192CA} - C:\Program Files\Real\RealPlayer\rpbrowserrecordplugin.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Update Timer - {963B125B-8B21-49A2-A3A8-E37092276531} - C:\Program Files\BrowserCompanion\updatebhoWin32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.7.7529.1424\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar_32.dll
O3 - Toolbar: IObit Toolbar - {0BDA0769-FD72-49F4-9266-E1FB004F4D8F} - C:\Program Files\IObit Toolbar\IE\6.6\iobitToolbarIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [S3Trayp] S3trayp.exe -chkautorun
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ESB] C:\Windows\system32\ESB.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NBKeyScan] "C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBKeyScan.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\HomeCinema\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] "C:\Program Files\HomeCinema\PowerDVD\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [toolbar_eula_launcher] C:\Program Files\GoogleEULA\EULALauncher.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Kernel and Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Program Files\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.2\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IJNetworkScanUtility] C:\Program Files\Canon\Canon IJ Network Scan Utility\CNMNSUT.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPStart] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [APSDaemon] "C:\Program Files\Common Files\Apple\Apple Application Support\APSDaemon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BullGuard] "C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard Antivirus\BullGuard.exe" -boot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NokiaInternetModem_AppStart.exe] "C:\Program Files\Nokia\Nokia Internet Modem\NokiaInternetModem_AppStart.exe" "-start" "C:\Program Files\Nokia\Nokia Internet Modem\NokiaInternetModem.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SearchSettings] "C:\Program Files\Common Files\Spigot\Search Settings\SearchSettings.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [swg] "C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Advanced SystemCare 4] C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 4\ASCTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Facebook Update] "C:\Users\karsten\AppData\Local\Facebook\Update\FacebookUpdate.exe" /c /nocrashserver
O4 - HKCU\..\Run: [MobileDocuments] C:\Program Files\Common Files\Apple\Internet Services\ubd.exe
O4 - HKCU\..\Run: [WMPNSCFG] C:\Program Files\Windows Media Player\WMPNSCFG.exe
O4 - HKCU\..\RunOnce: [Shockwave Updater] C:\Windows\system32\Adobe\Shockwave 11\SwHelper_1150596.exe -Update -1150596 -"Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 8.0; Windows NT 6.0; Trident/4.0; GTB6; BLNGBAR; SLCC1; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729)" -"http://www.miniclip.com/games/age-of-speed/en/"
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Startup: tcbhn.lnk = C:\Users\karsten\AppData\Roaming\BrowserCompanion\tcbhn.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Users\Public\SetPoint\SetPoint.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Report to BullGuard - {27FD17FB-CF63-486b-B2BE-8D8781CBEA01} - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard Antivirus\Antiphishing\IE\BGAntiphishingIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\bglsp.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {07D09E9E-C667-45DD-B035-217BC2A61A3B} (ActiveX sikkerhedssoftware Control) - https://www.sparnord.dk/package/sdc/external/activex/ActiveXSikkerhedssoftware-prod-1.30.cab
O16 - DPF: {5D80A6D1-B500-47DA-82B8-EB9875F85B4D} - http://dl.google.com/dl/desktop/nv/GoogleGadgetPluginIEWin.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: base64 - {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} - C:\Program Files\BrowserCompanion\tdataprotocol.dll
O18 - Protocol: chrome - {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} - C:\Program Files\BrowserCompanion\tdataprotocol.dll
O18 - Protocol: prox - {5ACE96C0-C70A-4A4D-AF14-2E7B869345E1} - C:\Program Files\BrowserCompanion\tdataprotocol.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe
O23 - Service: Advanced SystemCare Service (AdvancedSystemCareService) - IObit - C:\Program Files\IObit\Advanced SystemCare 4\ASCService.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Application Updater - Spigot, Inc. - C:\Program Files\Application Updater\ApplicationUpdater.exe
O23 - Service: Bonjour tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BullGuard behavioural detection service (BsBhvScan) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard Antivirus\BullGuardBhvScanner.exe
O23 - Service: BullGuard scanning service (BsScanner) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard Antivirus\BullGuardScanner.exe
O23 - Service: BullGuard update service (BsUpdate) - BullGuard Ltd. - C:\Program Files\BullGuard Ltd\BullGuard Antivirus\BullGuardUpdate.exe
O23 - Service: Google Desktop-administrator 5.9.1005.12335 (GoogleDesktopManager-051210-111108) - Google - C:\Program Files\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
O23 - Service: Tjenesten Google Update (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Software Updater (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Logishrd\Bluetooth\LBTServ.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe

--
End of file - 13801 bytes
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 12:44 #1
Hvilke popups, hvilke browser har du. Log fra HijackThis ser OK ud.

Jeg vil nok heller se en log fil fra malwarebytes free. Opdater malwarebytes free, kør fuld scan, følg vejledning fra denne side.
http://www.it-artikler.dk/2011/05/31/hjlp-til-at-fjerne-virus-spyware-malware/

Kopier loggen, og sæt den ind her på Eksperten.

Kør en tur med ccleaner, det kan være du har for mange midlertidige filer i din/dine browser.
http://www.piriform.com/ccleaner
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2012 - 12:48 #2
Jeg går ud fra at det er siden, youtube.com du ikke kan se, og at du ikke har et problem med at logge ind !!
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 14:13 #3
Fungerer din Flash player?
Avatar billede mapesus Nybegynder
14. december 2012 - 15:05 #4
Hej igen og tak for respons..
Har endnu ikke kørt den foreslåede scanning og får selvfølgelig ikke popups lige nu hvor jeg har brug for adressen på dem. Jeg bruger Crome browser og har allerede CC-cleaner som jeg bruger jævnligt.
Når jeg tjekker Flash-player skrives der at jeg har seneste version, da jeg bruger Crome.
I antivirus bruges den seneste version af Bullguard.
Det der sker er : Når jeg Googler : "youtube" og trykker på denne, snurrer pc'en nærmest baglæns og jeg får en meddelelse : INGEN DATA MODTAGET.  Fejl 324 (net::ERR_EMPTY_RESPONSE): Serveren lukkede forbindelsen uden at sende nogen data...
What to do???
Avatar billede 220661 Ekspert
14. december 2012 - 18:18 #5
Prøv at slette dine midlertidige filer i Crome og reset den til facory settings.
http://www.findmysoft.com/how-to/Restore-Default-Settings-in-Google-Chrome/
Avatar billede mapesus Nybegynder
27. februar 2013 - 14:25 #6
Fandt ud af problemet lå ved min udbyder. Takker jer for forsøgene.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 14:34 #7
hvilken fejl havde din udbyder?
Avatar billede mapesus Nybegynder
27. februar 2013 - 14:56 #8
Hej igen.

Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har Call me som udbyder som kører på Telia's net. Tjekkede begges Facebook-sider hvor rigtig mange oplevede det samme i de dage.
En anden kunde fandt ud af at man kunne komme på Youtube, hvis man loggede ind via Gmail indtil problemet var rettet (mærkeligt)

Er der noget med man skal lukke tråden? Og hvordan gør man det?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 15:09 #9
Ok. Ja du skal lukke tråden.
Du bruger bare det svar du selv har lagt til at lukke tråden med.
Avatar billede mapesus Nybegynder
27. februar 2013 - 15:15 #10
Jeg er enten blind eller dum (hælder til det sidste)
Men hvordan? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2013 - 15:25 #11
Avatar billede mapesus Nybegynder
03. juli 2013 - 10:08 #12
Jeg siger mange tak for hjælpen :)
Avatar billede mapesus Nybegynder
03. juli 2013 - 10:10 #13
Hvordan giver jeg dig point - det ser kun ud til jeg kan acceptere mit eget svar?