Avatar billede Mallerlarsen Nybegynder
07. februar 2013 - 16:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skal have fundet dubletter på telefon nr.

Hej,

jeg har stor brug for hjælp i forbindelse med en formel i excel.
Jeg har to forskellige ark med navn, adresse, post nr., telefon nr. hvor af jeg skal finde dubletter fra det ene ark i det andet.

Jeg havde tænkt at lave formlen således, men ser ikke ud til at virke:

=HVIS(F2=ELLER([Mappe1]Ark1!$E$2:$E$334);1;0)

Så jeg kan få et 1 tal udfor alle de navne, hvor det samme telefon nr. findes i ark nr. 2.

Den skriver i hvert fald nul ud fra alle 931 i arket, hvor jeg ved at alle de 334 der er i det andet ark, findes i det ark med 931..

Håber I kan hjælpe, så jeg kan komme på rette kurs.

På forhånd tak!
Avatar billede natkatten Mester
07. februar 2013 - 17:07 #1
Som jeg forstår det, så har du dine telefonlister på to ark. Lad os for nemheds skyld navngive disse to ark Liste1 og Liste2.

Begge disse ark har fire kolonner (med overskrifterne i række 1):
A. Navn
B. Adresse
C. Postnr.
D. Telefonnr.

Du er kun interesseret i at søge dublerede telefonnumre og der er IKKE dublerede telefonnumre på det enkelte ark. Du ønsker i f.eks. kolonne E i arket Liste2 at få sat et 1-tal ud for det telefonnr., som også findes i arket Liste1.

Denne formel burde fungere:

=HVIS(ER.FEJL(SAMMENLIGN($D2;Liste1!$D$2:$D$1000;0));"";1)

Kopieres ned så langt der er telefonnumre.
Avatar billede jens48 Ekspert
07. februar 2013 - 19:46 #2
Med samme antagelse som I Natkattens forslag kan Det også gøres med denne Formel i kolonne E på Liste2:

=Tæl.hvis(Liste1!D:D;d1)
Avatar billede Mallerlarsen Nybegynder
08. februar 2013 - 09:26 #3
Fantastisk natkatten, det virker bare lige som det skal ;-)

Kommer du lige med et svar, så jeg kan få givet dit nogle point ;-)
Avatar billede natkatten Mester
08. februar 2013 - 14:04 #4
Fint - og et svar er her.

/natkatten