Avatar billede findlasse Nybegynder
23. februar 2013 - 00:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Gammelt news scripts virker ikke mere

Hej!
Jeg har brugt et news script på en fiskeside jeg selv har flikket sammen i tidernes morgen - tror jeg fandt det på hotscripts og det er ikke længere muligt at få fat i ham der lavede det. Det virker ikke længere - det viser sig ved: jeg kan godt kalde adminsiden, som henter db connect info fra en inc fil. De gamle poster står der stadig, når siden kaldes, men jeg kan hverken indlæse nye nyheder, slette gamle eller redigere i dem. Sikkert noget php der er ændret, men jeg er hægtet af for flere år siden! :-)
Tænkte om der er nogen der kan se om det blot er en relativt enkel ting i koden, der skal ændres, som jeg tror det er. Koden er sådan:

<?php

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

//                                                                              //

//  BlueBoy Whats New Admin                                                      //

//                                                                              //

//  by Mike Norton                                                              //

//  http://www.blueboymultimedia.com                                            //

//                                                                              //

//-------------------------------------------------------------------------------//

//                                                                              //

// First we check to see if this is the actualle add to database routeen.        //

// If it is not it will display the input form.  Feel free to rearange the form  //

// as you wish.                                                                  //

//                                                                              //

// Once you input entries in the add form it submits the data to itself with the //

// flag $action="add" set, which causes the database insert to happen.              //

//                                                                              //

//-------------------------------------------------------------------------------//

//                                                                              //

// Future features:                                                              //

//  1. Filter illegal characters so they add to database without errors.        //

//  2. Add a edit and delete option.                                            //

//  3. Possibly add non directory security.                                      //

//  4. What ever else needs to be added.  I figure this out as I go.            //

//                                                                              //

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

/////////////////////////////////////////////////

//

// Are we posting data from the form?

//

if ($action== "add"){

/////////////////////////////////////////////////

//

// If we are then insert the data into the database

    // Get database info from config.inc ///

    require ("../bb_news_config.inc");

    // protect sql syntax

    $author = addslashes($author);

    $news = stripslashes($news);

    $link = addslashes($link);

    $subject = addslashes($subject);

    mysql_connect($bb_news_hostname,$bb_news_mysqluser,$bb_news_mysqlpassword)

    or die ("Problem connecting to DataBase");

    $query = "insert into news values ('$id','$subject','$news',now(),'$author','$link')";

    $result = mysql_db_query($bb_news_db, $query);

    print "query result: \n <pre>$result</pre>\n";

    if($result != "1")

    {

      $error = mysql_errno().": ".mysql_error();

      print "There was an error inserting the data: <pre>$error</pre>\n";

      print "use your back button and try again.\n";

    }

    else

    {

      echo "Data inserted. new table:<br>";

      ?><a href="bb_news_admin.php">Press here to go back to the input page</a>"<?

    }

else if($action == "del")

{

  if($id == "")

  {

      ?>

            <h1>error</h1>

            Invlid ID

        <?

        exit;

  }

    require ("../bb_news_config.inc");

    mysql_connect($bb_news_hostname,$bb_news_mysqluser,$bb_news_mysqlpassword)

        or die("Unable to connect to SQL server");  // We do this to handle the errors

    $query = "delete from news where id = '$id'";

    $news =  mysql_db_query($bb_news_db, $query) or die("Delete Failed!");

    print "news item $id deleted\n";

}

else if($action == "view")

{

  if($id == "")

  {

      ?>

            <h1>error</h1>

            Invlid ID

        <?

        exit;

  }

    require ("../bb_news_config.inc");

    mysql_connect($bb_news_hostname,$bb_news_mysqluser,$bb_news_mysqlpassword)

        or die("Unable to connect to SQL server");  // We do this to handle the errors

    $query = "select id, subject, news,  date_format(date, '%d/%m/%Y') as date, author, link from news

    where id = '$id'";

    $news =  mysql_db_query($bb_news_db, $query) or die("Select Failed!");

    $row = mysql_fetch_array($news);

?>

<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">

<font color="<? echo $bb_news_date_fn; ?> "><? echo $row['date']; ?></font> by <font color="<? echo $bb_news_author_fn; ?>"><? echo $row['author']; ?></font><br>

  <b><font color="<? echo $bb_news_subject_fn; ?>"><? echo $row['subject']; ?></font></b><br>

    <font color="<? echo $bb_news_text_fn; ?>">

    <? echo $row['news']; ?><br>
</font> <a href="<? echo $row['link']; ?>"><? echo $row['link']; ?></a></font>
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
<hr>
<?

}

else if($action == "viewedit")

{

  require ("../bb_news_config.inc");

  mysql_connect($bb_news_hostname,$bb_news_mysqluser,$bb_news_mysqlpassword)

    or die("Unable to connect to SQL server");  // We do this to handle the errors

  $query = "select id, subject, news,  date_format(date, '%d/%m/%Y') as date, author, link from news

  where id = '$id'";

  $news =  mysql_db_query($bb_news_db, $query) or die("Select Failed!");

  $row = mysql_fetch_array($news);

  $subject = htmlentities($row['subject']);

  $news = htmlentities($row['news']);

  $author = htmlentities($row['author']);

  $link = htmlentities($row['link']);

  ?> <font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="4"><b><font color="#0066FF">
News Edit Form</font></b></font>
<p></p>
<form method="post" name="form1" action="bb_news_admin.php">
  <INPUT NAME="id" TYPE=Hidden Value="<? echo $id ?>" Size="">
  <INPUT NAME="date" TYPE=Hidden Value=" " Size="">
  <INPUT NAME="action" TYPE=Hidden Value="edit" Size="">
  <font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Subject:
  <input type="text" name="subject" value="<? echo $subject ?>">
  by:
  <input type="text" name="author" value="<? echo $author ?>">
  <br>
  News:<br>
  <textarea name="news" rows=30 cols=85><? echo $news ?></textarea>
  <br>
  Link
  <input type="text" name="link" size="30" value="<? echo $link ?>">
  </font><br>
  <input type="submit" name="Submit" value="Submit">
  <input type="reset" name="Submit2" value="Reset">
</form>
<P> <?

}

else if($action == "edit")

{

  require ("../bb_news_config.inc");

  mysql_connect($bb_news_hostname,$bb_news_mysqluser,$bb_news_mysqlpassword)

    or die ("Problem connecting to DataBase");

  // protect sql syntax

  $subject = addslashes($subject);

  $news = addslashes($news);

  $author = addslashes($author);

  //$link = addslashes($link);

  $query = "update news set subject = '$subject', news = '$news', author = '$author',

            link = '$link' where id = '$id'";

  $result = mysql_db_query($bb_news_db, $query);

  print "query result: \n <pre>$result</pre>\n";

  echo "Data updated. new table:<br>";

  ?><a href="bb_news_admin.php">Press here to go back to the input page</a>"<?

}

//////////////////////////////////////////////////

//

// If not add then display the input form.

//

else

{

  echo '

<table width="100%" border="0">
  <tr>
    <td><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="4"><b><font color="#0066FF">Nyheder</font></b></font></td>
    <td><a href="http://namsen.dk/sos/admin/index.php">Forumadmin</a> - <a href="http://namsen.dk/uplder/upload.php">Upload billede</a></td>
  </tr>
</table>

    <form method="post" name="form1" action="bb_news_admin.php">

        <INPUT NAME="id" TYPE=Hidden Value="0000" Size="">

        <INPUT NAME="date" TYPE=Hidden Value=" " Size="">

        <INPUT NAME="action" TYPE=Hidden Value="add" Size="">

        <font face="Arial, Helvetica, sans-serif">Subject:

        <input type="text" name="subject">

        by:

        <input type="text" name="author"><br>

        News:<br>

        <textarea name="news" rows=5 cols=75></textarea><br>

        Link

        <input type="text" name="link" size="30" ></font><br>

        <input type="submit" name="Submit" value="Submit">

        <input type="reset" name="Submit2" value="Reset">

        </form><P>

  ';

    // calculate the page offset

    if($page_number == "") { $page_number = 0; }

    $page_offset = $page_number * $max_hits;

    $prev_page_number = $page_number - 1;

    $next_page_number = $page_number + 1;

    require ("../bb_news_config.inc");

    mysql_connect($bb_news_hostname,$bb_news_mysqluser,$bb_news_mysqlpassword)

        or die("Unable to connect to SQL server");  // We do this to handle the errors

    $query = "select id, subject, news, date_format(date, '%d/%m/%Y') as date, author, link from news

        order by id desc limit $page_offset,$max_hits";

    $news =  mysql_db_query($bb_news_db, $query) or die("Select Failed!");

    $human_pnum = $page_number + 1;

    print "Page $human_pnum of News<br>\n";

    echo "<hr>\n";

    while ($row = mysql_fetch_array($news)) {

    ?> <font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"> <font color="<? echo $bb_news_date_fn; ?> ">
  <? echo $row['date']; ?></font> by <font color="<? echo $bb_news_author_fn; ?>">
  <? echo $row['author']; ?></font><br>
  <b><font color="<? echo $bb_news_subject_fn; ?>"><? echo $row['subject']; ?></font></b><br>
  <a href=bb_news_admin.php?action=view&id=<? echo $row['id'] ?>>view</a> <a href=bb_news_admin.php?action=viewedit&id=<? echo $row['id'] ?>>edit</a>
       <a href=bb_news_admin.php?action=del&id=<? echo $row['id'] ?>>delete</a></font>
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
<hr>
<?

    }

    print "<font size=+1>\n";

    $qs = ereg_replace('\&page_number=[^&]*', '', $QUERY_STRING);

    if($prev_page_number > -1)

    {

      print "<a href=\"$SCRIPT_NAME?$qs&page_number=$prev_page_number\">prev</a> \n";

    }

    else

    {

      print "prev\n";

    }

    if(mysql_num_rows($news) == $max_hits)

    {

      print "<a href=\"$SCRIPT_NAME?$qs&page_number=$next_page_number\">next</a> \n";

    }

    else

    {

      print "next\n";

    }

    print "</font>\n";

    ?>
<p> view the real <a href=../../nyheder.php>news</a> page <br>
</p>
</font></font>
<hr>
<font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2"><font face="Arial, Helvetica, sans-serif" size="2">
<?

}
?>
</font></font>

Vh
Lasse
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. februar 2013 - 01:09 #1
hvilke fejl får du ?? slå error_reporting til
du skal under alle omstændigheder omskrive dine sql'er da det gamle API udgår i en kommende vertion af PHP
hvorfor anvender du short open tag ?? det er default slået fra på ny installationer

http://php.net/manual/en/mysqlinfo.api.choosing.php
http://www.php.net/manual/en/ini.core.php#ini.short-open-tag
http://php.net/manual/en/function.error-reporting.php
Avatar billede findlasse Nybegynder
23. februar 2013 - 01:20 #2
Får ingen fejlmedd. - hvordan slår jeg det til du skriver?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. februar 2013 - 09:13 #3
>slå error_reporting til
sæt dette nd i toppen af dit document
<?php
define('IN_DEBUG_MODE', true); // Sæt til false i production mode
if(IN_DEBUG_MODE){
    ini_set("display_errors", "on");
    error_reporting(-1);
}
else{
// Turn off all error reporting
error_reporting(0);
}
?>

>short open tag ??
lav alle dine
<?  om til <?php
<?= om til <?php echo (Since PHP 5.4.0, <?= is always available.)
Avatar billede findlasse Nybegynder
23. februar 2013 - 11:03 #4
Hej!

Tak for svar - har prøvet at ændre efter dit forslag. Ingen ændring. Her kommer alle fejlmeddelelserne. Undskyld hvis jeg ikke svare med det samme i løbet af dagen - er hængt op med familie)

Notice: Undefined index: id in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 13

Notice: Undefined index: subject in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 14

Notice: Undefined index: news in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 15

Notice: Undefined index: author in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 16

Notice: Undefined index: link in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 17

Notice: Undefined variable: action in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 24

Notice: Undefined variable: action in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 92

Notice: Undefined variable: action in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 130

Notice: Undefined variable: action in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 186

Notice: Undefined variable: action in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 247

Notice: Undefined variable: page_number in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 350

Notice: Undefined variable: max_hits in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 352

Deprecated: mysql_db_query() [function.mysql-db-query]: This function is deprecated; use mysql_query() instead in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 374

Notice: Undefined variable: QUERY_STRING in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 404

Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 404

Notice: Undefined variable: SCRIPT_NAME in /var/www/vhosts/namsendk/www/bb/admin/bb_news_admin.php on line 426

Vh
Lasse
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
23. februar 2013 - 12:52 #5
jeg har en mistanke om du tidligere har haft globals on http://php.net/manual/en/security.globals.php , hvilke har været forældet i meget lang tid
kig på Example #1 Emulating Register Globals http://www.php.net/manual/en/faq.misc.php#faq.misc.registerglobals
men ellers kna du se du har en masse Undefined index:, som givetvis anvendes i din sql, og  derved bliver din sql udført med manglende parameter
som du kan se er det meste af din code forældet, prøv at kigge efter en opdateret vertion eller andet system

nb: ret validerings fejlene der er vist her
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2013 - 16:42 #6
<ole>

Jeg ved godt, det er ubehageligt at høre, men sandheden er, at der ikke rigtig er noget at gemme på.

Koden er dybt forældet på alle hylder. Både HTML-, PHP- og MySQL-koden bør skrives om, hvis den skal leve op til dagens standarder

/mvh
</bole>
Avatar billede findlasse Nybegynder
23. februar 2013 - 17:05 #7
:-) - ja det er ubehageligt - hvad koster det? - nogen der vil gøre det??
Avatar billede findlasse Nybegynder
23. juli 2013 - 09:05 #8
Tak for hjælp!
Avatar billede findlasse Nybegynder
23. juli 2013 - 09:06 #9
TAk!
Avatar billede findlasse Nybegynder
23. juli 2013 - 09:07 #10
Jeg kan kun give give points til mig selv??
Det vil jeg ikke!