Avatar billede 44fire44 Nybegynder
07. marts 2013 - 15:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

"Unterminated string constant" ved brug af Request.QueryString

Hej eksperter!

Jeg sidder og roder med noget gammelt ASP og forsøger at hente noget ud fra en Access-database med følgende kald:

<%
id = request.QueryString("id")

strconnect="Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="& Server.Mappath("XXXX.mdb")
SET DbObj=Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
DbObj.Open "DSN=navn_paa_dsn"

SET tabel=DbObj.Execute ("SELECT * FROM Tabel WHERE id=" & request.QueryString("id")")
' SET tabel=DbObj.Execute("SELECT * FROM Tabel")
%>

Men når jeg forsøger at loade siden får jeg følgende fejl:

Microsoft VBScript compilation error '800a0409'

Unterminated string constant on line 21

Jeg har stirret mig lidt blind på det - nogle der lyn hurtigt kan se hvor jeg har lavet en fejl!?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2013 - 15:33 #1
Linien
  SET tabel=DbObj.Execute ("SELECT * FROM Tabel WHERE id=" & request.QueryString("id")")
skal være
  SET tabel=DbObj.Execute ("SELECT * FROM Tabel WHERE id=" & request.QueryString("id"))

Men du er helt åben for SQL-injections. Det der kode må aldrig køre på det rigtige Internet.
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
07. marts 2013 - 15:49 #2
utroligt hvad sådan en lille ' " ' dims kan gøre ;) - tak for svar (og warning - bare rolig, det kører kun på noget intranet)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2013 - 15:51 #3
Jah, oookay, det hjælper selvfølgelig lidt ... men advarslen gælder så eventuelle andre, der ser koden her ;)

Svar selv, accepter dit eget svar - jeg samler ikke.
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2013 - 16:07 #4
<ole>

#3: og så må vi håbe, at ham der næste uge bliver hamrende sur over at blive fyret, ikke læser den  *o)

@44fire44: Intranet er skam også sårbare og hackes oftere, end mange tror

/mvh
</bole>
Avatar billede 44fire44 Nybegynder
07. marts 2013 - 17:07 #5
Jeg takker og bukker for input og advarsler ;)