Avatar billede thesnoop Nybegynder
03. juni 2013 - 12:17 Der er 1 kommentar

Find reservedel eller bilinfo via NR-plade (API)

Ja, som i overskriften du ser, leder jeg efter nogen som ved hvordan det fungerer med API i forhold til at finde information på en dansk indregistreret bil i form af Bil-model og eventuelle reservedelsinformationer.

Har du forstand på dette, eller eventuelt prøvet det før, er du velkommen til at skrive her, og jeg vil kontakte dig for et job.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. juni 2013 - 12:26 #1
det er vel ikke meget, der skal til. et opslag på fx
http://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=ZV50539
det er bare en tilfældig nrplade til eksemplet
og du får mærke, model, variant, samt stelnummer.
Så slås der tilsvarende op i mærkets hjemmeside for forhandlere eller et reservedelsfirma, og du kan få info om reservedele.
det burde en php-koder kunne lave ret nemt, så man bare indtaster nr-plade, og svarsiden er så opslag på reservedelssiden.