Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 16:00 Der er 24 kommentarer

Internet problemer

Hej experten sidder og har problemer med min stationær som ikke vil gå på nettet efter at jeg har formateret den. da jeg fik den startet op, Ville den ikke engang registrer at jeg har puttet et netkabel i, den viser bare et rødt kryds, har prøvet med forskellige kabeller, fra telefon stik til pc, fra router til pc, fra switch til pc, intet virker, den siger jég skal installere netværkskorts driver, men jeg har aldrig fået sådan en CD, nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 16:05 #1
det skal også siges at alle andre computere i huset virker fint med kabel og trådløst.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2013 - 16:11 #2
Velkommen til.
Hvilket styresystem kører du?
Hvad hedder din PC?

PS Skriv tilbage i kommentar.
Svar bruges kun i forbindelse med lukning af tråd, og pointgivning. Man kan nemlig også risikere at andre hjælpere springer tråden over når svar er lagt.
Når løsningen findes, beder du om svar fra hjælperen/hjælperne der har bidraget med hjælp.
Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 16:16 #3
Hej tak for svaret jeg kører Windows 7 64bit, Og det er en Sharkgaming Pc, Ved ikke lige hvor jeg finder "navnet" på den.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2013 - 16:26 #4
Fra anden pc kan man hente Speccy, for at få oplysninger om hardware.
http://www.piriform.com/speccy
Herfra går man så på producentens hemmeside for at finde driveren.
Jeg vil dog tro det er en Realtech driver du skal bruge.
http://www.official-drivers.com/installer/?seed=realtek&gclid=CLm3l_SQpbgCFUdY3godsxoA6g
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2013 - 16:33 #5
Speccy installers jo så på den pc som ikke kan gå på nettet.
Synes dog det er mærkeligt at Win 7 ikke har en driver som der kan få det til at virke???
Har du tjekket om det ikke bare er deaktiveret i enhedshåndteringen?
Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 16:34 #6
okay har prøvet at hente realtech, Men jeg forstår ikke hvordan at det kan hjælpe min stationær da jeg ikke kan hente det på den? :)
Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 16:37 #7
hey er ikke lige Expert på det område hvor skal jeg gå hen inde under enhedshåndtering
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2013 - 16:39 #8
Hmm Højreklik på computer og vælg egenskaber tror jeg det er. Du skal nu kunne vælge enhedshåndteringen. Inde der må der stå noget om netkort.
Se om der er et rødt kryds der, og fortæl om de egenskaber det evt viser.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2013 - 16:39 #9
Eller evt anmærkninger om manglende drivere
Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 16:45 #10
Opdater driversoftware - Ethernet controller

Der lægger en masse forskellige nætværks drivere men jeg ved ikke hvilken en der er min
Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 16:57 #11
Der blev ikke fundet en driver til netværkskortet
Tror at jeg er blevet hacket eller noget i den stil, fordi det her er ikke normalt
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2013 - 19:03 #12
Prøv at køre Speccy, så vi kan være helt sikker på hvilket kort det er der sidder i.
Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 19:44 #13
Forstår ikke helt hvad du mener for jeg har ikke adgang til nettet på min staitonær, så jeg kan ikke hente speccy der. eller skal jeg gøre det på den laptop jeg sidder på?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2013 - 19:48 #14
Ja du henter programmet fra din laptop og lægger det på en usb pind. Installerer derefter på din stationær.
Når du så starter programmet burde du kunne få oplysninger om hvilket kort det er.
Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 20:02 #15
Den vil ikke fortælle mig hvad kortet hedder men kan gå ned i "netværk" inde i speccy, og den siger således:
NetworkYou are not connected to the internet
Computer Name
NetBIOS Name    daniel-Pc
DNS Name    daniel-Pc
Membership    Part of workgroup
Workgroup    WORKGROUP
        Remote Desktop
            Disabled
                Console
                    State    Active
                    Domain    daniel-Pc
        WinInet Info
            Local system has RAS to connect to the Internet
        Wi-Fi Info
            Wi-Fi not enabled
        WinHTTPInfo
            WinHTTPSessionProxyType    No proxy
            Session Proxy
            Session Proxy Bypass
            Connect Retries    5
            Connect Timeout (ms)    60.000
            HTTP Version    HTTP 1.1
            Max Connects Per 1.0 Servers    INFINITE
            Max Connects Per Servers    INFINITE
            Max HTTP automatic redirects    10
            Max HTTP status continue    10
            Send Timeout (ms)    30.000
            IEProxy Auto Detect    Yes
            IEProxy Auto Config
            IEProxy
            IEProxy Bypass
            Default Proxy Config Access Type    No proxy
            Default Config Proxy
            Default Config Proxy Bypass
        Sharing and Discovery
            Network Discovery    Disabled
            File and Printer Sharing    Disabled
            File and printer sharing service    Not Installed
            Simple File Sharing    Enabled
            Administrative Shares    Enabled
            Netværksadgang: Delings- og sikkerhedsmodel for lokale konti    Klassisk - lokale brugere godkendes som sig selv
        Adapters List
        Network Shares

            No network shares
Som du kan se en masse gøjl
Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 20:03 #16
Tror du mit netværks kort er brændt af?
Avatar billede zalachenko Novice
10. juli 2013 - 20:08 #17
når jeg åbner computeren sidder "netværkskortet" på mit
motherboard, som er MSI H16M-P20 (G3) MSS-7788 SOCKET 0
Jeg ved ikke om det kan hjælpe på nogle måde
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. juli 2013 - 22:26 #18
Avatar billede NielsErikK Juniormester
10. juli 2013 - 22:29 #19
Et andet alternativ til speccy er at downloade dette og derefter flytte det til problem-pcen, så kan du også installere de alm drivere på en problempc uden at have netadgang på den..
http://thumperdc.com/forum/driverpack-solution-12-3-r257-t70451.html
Avatar billede zalachenko Novice
11. juli 2013 - 13:37 #20
Hey jeg jeg fandt driveren igår og det fungerede, fik internet idet den var færdig med installation. takker for hjælpen :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. juli 2013 - 15:08 #21
Velbekomme.

Godt du fik det til at køre.  :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2013 - 19:02 #22
Godt det virker.
Tak for support NielsErik.
Jeg har været ophængt med venindes pc, så jeg har ikke været meget på.
Avatar billede Author aUTHOR Praktikant
10. oktober 2017 - 16:04 #23
visit here,, sory icant france

http://brothersupports.com
Avatar billede Chrede Novice
10. oktober 2017 - 20:19 #24
Internet problemer er bare et stort problem, specielt når man har sin egen bix.. kan ikke drifte https://seo-partners.dk - uden internet :(

Fedt nok med lidt råd, hvis det skulle drille