Avatar billede vb-noob Nybegynder
28. august 2013 - 09:19 Der er 1 løsning

Xcode localization pludselig stoppet med at virke

Jeg har et større projekt igang hvor jeg localizer en hel del tekst.
Det har virket fint indtil videre på dansk og engelsk. Så tilføjede jeg et sprog yderligere og nu bliver localization ikke brugt.

eksempel:
galleryDescription.text = [NSString stringWithFormat:NSLocalizedString(@"txtGalleryIntro", @"" nil)];

localization fil:
"txtGalleryIntro" = "Velkommen til galleriet";

output i tekst feltet er her "txtGalleryIntro" og ikke den tekst der står i localization filen. Jeg har prøvet at fjerne det sidste sprog - men det ændrer intet. Jeg har også prøvet at slette app´en i simulatoren, clean build folder og køre det igen - stadig samme resultat

Nogen der har set det før?
Avatar billede vb-noob Nybegynder
28. august 2013 - 14:53 #1
Bingo.
To dage med ondt i maven er slut.

Jeg kan stadig ikke forklare hvad der er sket. At tilføje en ekstra localization fil bør jo ikke smadret hele baladen.

Jeg rettede op på det på følgende måde:
Backup af projektet
Fjern localization på main storyboard
Fjern localization under "supporting files"
Slet localization mapper på OS
Tilføj localization på main storyboard igen
ligeledes under "supporting files"
overskriv localization folder med dem fra backuppen
husk at få main  med fra den primære localization folder.
Clean build folder
slet app fra simulatoren
Run.

Det virkede perfekt for mig.