Avatar billede mpressi Nybegynder
31. august 2013 - 11:15 Der er 1 kommentar

Spørgsmål omkring XMBC og NAS 412+

Hejsa :)
Jeg har følgene hardware:
TLBB : http://www.thelittleblackbox.nl/en/
NAD Surround Forstærker
og NAS 412+

Har lidt spørgsmål og problemer jeg søger svar på.

1: Hvordan skal man forbinde Medie boksen og NAS'en bedst?
Har opnået kontakt via NFS, men er det ikke smartere at forbinde via  LAN/workgroup? I så fald? hvordan gør man det? De er begge på workgroup men finder ingen delte mapper (selvom de er delte på min NAS) når jeg går ind på NAS fra min medie boks? og hvad er en WIN server i den forbindelse?

2:havde forbindelse via NFS hvor jeg kunne se mapper, men efter NAS opdatering går den ikke længere ind på min NAS via NFS, men den opdatere stadig content (tilsyneladene) og kan fint se film o.a.
Men under tvshows finder den ikke alle episoder. F.eks finder den afsnit 1-7, 12, 15 og 19-20 men ikke alle de andre.
Og det er selvom de har NØJAGTIGT samme mapping og fil navne.
Mine serier ligger som følgene:
Navn på serie -> Season 01 -> mappe med serie navn og S01E01 -> filen med Serie navn og S01E01.
Hvorfor finder den ikke resten? Er det forbundet med spg. 1 ?

3: Nu mangler jeg så kun en smart måde at afspille min musik, jeg søger en løsning så jeg kan kontrollere, fra min tablet/android phone, musikken der afspilles på anlægget. ligesom med Sonos fra hifiklubben. Men hvordan gør man det smartest med mine gadgets?

Det skal måske nævnes jeg er komplet grøn i det her medie og NAS gadget show, så jeg vil meget gerne have en udførlig guide evt. med billeder osv, hvis det findes :)

På forhånd tak for tålmodigheden og hjælpen !
200 point udloves. :)

Mvh. Martin
Avatar billede mpressi Nybegynder
31. august 2013 - 11:17 #1
Kunne ikke finde edit knappen men har lige en tilføjelse til spg. 2
Og desuden under Serien De unge moedre har jeg lige pt. 3 afsnit fra Sæson 17, men den finder og opdatere medie boks tv show biblioteket med 5 afsnit, altså 2x2 af de samme O_o har prøvet at ændre frem og tilbage fra ø og oe i mappe og fil navne, men lige lidt hjælper det.