Avatar billede mikemoller Nybegynder
16. oktober 2013 - 12:10 Der er 2 kommentarer

Domæner og kunder

Hejsa derude!
Jeg har længe gået og tænkt på hvorledes i professionelle klarer arbejdsgangen når det kommer til webdesign for kunder. Indtil videre har jeg kørt det således, når jeg har lavet noget til mine venner:

1. Kunden opretter domæne og giver mig fuldmagt hos DK-Hostmaster
2. Jeg ligger domænet ind under mit webhotel
3. Jeg laver hjemmesiden og giver kunden de fornødne oplysninger om administration på siden

Undrer mig bare over hvor vidt kunden selv burde køre webhotel, eller er det en ydelse jeg skal levere? Og det samme med domæneregistrering. Skal jeg registrere domænet og derefter gøre kunden fuldmægtig?

På forhånd tak! :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. oktober 2013 - 12:35 #1
Det kommer vel an på hvad kunden vil betale for.

Generelt kan man vel sige at du skal tage betalt for alt du laver. Så kan du jo have flere forskellige "pakker".

1. Udvikling af hjemmeside
2. Udvikling af hjemmeside inkl. domæneregistrering
3. Udvikling af hjemmeside inkl. domæneregistrering og hosting
osv osv.
Avatar billede mikemoller Nybegynder
16. oktober 2013 - 12:52 #2
Ah okay. Så jeg skal ikke lade det gå som et selvfølge at jeg står for det. Got it! Takker!