Avatar billede jox87 Nybegynder
20. november 2013 - 08:42 Der er 2 kommentarer

Woocommerce, billedstørrelse og hastighed

Jeg er ved at lave en webshop i Woocommerce, og er blevet i tvivl om noget. Der kommer til at være rimelig mange produkter, og de fleste kræver nogle ret store billeder, for at man kan få et ordenligt indtryk af hvad det er.
Alle billederne er gjort mindre i Photoshop, så de måler ca 800x1100 pixel, og jeg synes ikke jeg kan tillade mig at gøre dem mindre, hvis man skal kunne se hvad det er.
De fylder nu ca 700kb pr stk. Er det for meget, i forhold til hastigheden på siden? Jeg ønsker jo ikke at siden skal være så langsom, så det bliver irriterende for kunderne, men samtidig vil jeg heller ikke gå på kompromis med kvaliteten.
De thumbnails som den generere er jo kun 90x90 i oversigten, og mener de er 150x150 inde på selv produktet, så de burde jo ikke trække noget hastighed. Er jeg helt på sidespor her?
Håber nogen kan guide mig lidt.

Mvh
Joachim
Avatar billede bennetsen Nybegynder
30. november 2013 - 09:46 #1
Jeg syntes 700 kb lyder lige i overkanten.
Men det kommer selvfølgelig an på hvad du sælger og hvor detaljeret billederne skal være.

Jeg har set billeder på 800 X 1100 som fylder under 200 kb, og hvor man sagtens kunne se detaljerne.

Du kan også vælge et mindre billede som Thumbnail og så et større billeder under "Product gallery".

Det gør ikke så meget at et enkelt billede er lidt stort, men hvis du har en kategori med 50 billeder af den størrelse, ås går det galt.
Avatar billede lauge Nybegynder
16. december 2013 - 13:39 #2
700 kb er rigtig meget og de bør optimeres til at fylde mere.

Men billederne skal jo ikke optimeres så de ikke er gode længere. Så det er altid et valg når man vælger et design med store billeder.

Men jeg regner ikke med at der er nogen side som loader mere end ét billede i den størrelse vel? For ellers skal du jo gange op for hvert billede der bliver loadet på siden.

Tænk også på mobilbrugere, de har en langsommere forbindelse.

Hilsen
Peter Lauge
WooCommerce konsulent
www.wp-hjemmesider.dk