Avatar billede changelevel Nybegynder
24. november 2013 - 20:29 Der er 2 kommentarer

web forms vs web user interface

web application eller web forms application?
hvad er forskel?
Jeg vil gerne lave en hjemmeside med application.
Nogle her som kan hjælpe mig.. Er meget forvirret hvad skal jeg bruge?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. november 2013 - 23:25 #1
Applikationer som tilgaaes via en web browser kaldes web applikationer.

ASP.NET kommer med to hoved frameworks for web applikationer:
  ASP.NET Web Forms
  ASP.NET MVC

Naar du i Visual Studio skal starte et nyt projekt kal du vaelge mellem:
  Web Forms Web Application
  MVC 3 Web Application
  MVC 4 Web Application

Som altsaa er de to hoved frameworks - bare med baade version 3 og 4 af MVC.
Avatar billede changelevel Nybegynder
24. november 2013 - 23:38 #2
hhmmm,,
Men jeg kan også vælge ASP.NET Web application?
så spørger jeg dum igen. hvornår skal man vælge  Web Forms Web Application og hvornår skal man vælge  Web application?