Avatar billede fojensen Nybegynder
17. januar 2014 - 16:48 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Udvide netværkets dækning med Range extending ?

Havde et dødt hjørne i stuen hvor vores Wi-Fi ikke havde god dækning. Forsøgte at løse problemet med en Linksys Range Extender RE2000. Opsætningen var nem, og man blev guidet fint igennem. Den skaffede netværkssignal (3 streger) i hele stuen, men der kom ikke brugbare data igennem. Vore IPhones meldte "Netværksfejl", og det på trods af at der tilsyneladende var god dækning i hele stuen.

Jeg valgte linksys' Range extender, fordi jeg regner dem for at være en af verdens førende producenter af netværksudstyr. Nu er bagklogskab jo den mest eksakte videnskab vi har, men er der nogen der har erfaringer med Range Extending?
Jeg understreger erfaringer, fordi det er erfaringer jeg gerne vil høre om.
Mvh Folmer
Avatar billede Blueeyez Mester
17. januar 2014 - 19:13 #1
Jeg har en WN2500RP som virker storartet (jeg er normalt os kun til linksys, men ville prøve noget andet)

Ulempen ved den er dog at den kun har 100 mbit lan porte. Jeg bruger den som netkort til min stationær. Og wifi extender til alle andre enheder.

Hvis du går ind i din primære router ser du så extenderens mac adresse og dens ip?
Avatar billede fojensen Nybegynder
18. januar 2014 - 09:27 #2
Nej. Jeg må indrømme at jeg pakkede apparatet ligeså fint ned igen, for at returnere det med henvisning til fortrydelsesretten.

Jeg er ikke så meget i tvivl om min opsætning af apparatet var korrekt. det sagde guiden til opsætning i hvertfald at den var.

Mit spørgsmål var egentlig mest for at få afklaret om der er et generelt problem med Range Extending.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2014 - 10:07 #3
Det kommer jo an på om udstyret er defekt og om man vil betale prisen det koster. Min range extender klarer det super godt og ingen problemer..
Avatar billede a62681 Nybegynder
18. januar 2014 - 11:52 #4
Jeg havde en Netgear WN3000RP som faktisk havde virket ok i lang tid. Men den har drillet på det sidste. Selvom min pc var tilsluttet den og havde fået ip var der ingen internetadgang af og til. Så nu har jeg droppet den da min hoved router har fået opgraderet firmware og rækker langt bedre end før. F.eks. viste det sig at ved en hastighedstest havde jeg næsten dobbelt download på min router med lavere signalstyrke end på extenderen med fuld signalstyrke.
Avatar billede Blueeyez Mester
18. januar 2014 - 20:37 #5
#4 wn3000rp blev jeg advaret imod i sin tid, men du skal huske at sætte den korrekt op. Min router og extender kommunikere over 5 ghz og extenderen udsender os lige. På 2.4 ghz.

Man bør os bruge fastlane funktionen i netgears extendere. Det gør en stor forskel.
Avatar billede SJBS Nybegynder
19. januar 2014 - 11:06 #6
Jeg har også netop købt samme extender, og havde en problemfri tilslutning. Efter et par dages drift har jeg dog fået problemer. Den grønne lampe på forsiden blinker konstant. Selv om jeg nulstiller extenderen, sker der ikke noget. Det er ikke muligt for min pc at få forbindelse med den/installere den på netværket. Derudover gav den problemer for en af børnene i huset, som fik en ringere/ingen dækning, da den blev sat op.
Nu har jeg foreløbig brugt et par timer på det møg. Herunder læst brugervejledningen minutiøst igennem for at finde en løsning på problemet. Uden held.
Avatar billede a62681 Nybegynder
19. januar 2014 - 11:56 #7
Meget kan ellers løses ved at flytte lidt på routeren. Står den på gulvet kan man forsøge at flytte den lidt op. Vinklen kan ændres en smule. Min bror havde samme problem men hans router blev flyttet fra gulvet og op på en hylde. Så var problemet løst. Her kan en app til smartphonen eller inSSIDer ( http://www.metageek.net/support/downloads/ ) til en bærbar være en god hjælp når man skal se om signalstyrken ændrer sig.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. januar 2014 - 09:27 #8
Er glad for jeg valgte wn2500rp hvis wn3000rp er så fejlramt.. Men ville da kontakte netgear support og oplyse om problemerne. Brokkede mig selv min kun havde 100 mbit porte når den trådløst har 300 mbit..
Avatar billede larsini Seniormester
21. januar 2014 - 08:23 #9
jeg har i 6 mdr anvendt en linksys RE1000 og den virker perfekt. jeg bruger til 2 stationære pc, den ene kablet til extenderen og den anden trådløst til extenderen.
Avatar billede fojensen Nybegynder
01. februar 2014 - 11:16 #10
Det er ved at være lukketid, og tid til uddeling af points.

Jeg synes at I, der her budt ind skal smide et svar, så vil jeg fordele points'ene imellem Jer.

Selvom der ikke var en decideret løsning imellem, så har i fortjent points blot for jeres engagement i sagen.

Så smid lige et svar...
Avatar billede a62681 Nybegynder
01. februar 2014 - 12:24 #11
Så får du da et svar. Håber du fik ideer du ku' bruge til noget.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. februar 2014 - 19:12 #12
Husk du bad om vores erfaringer med wifi extendere ;)

Svar herfra og afmelder overvågning i samme snup :)
Avatar billede fojensen Nybegynder
03. marts 2014 - 07:10 #13
så var der oprydning og fordeling af points...
Tak for Jeres engagement.