Avatar billede thecannmann Praktikant
30. januar 2014 - 11:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan man have patent på en bestemt type webshop?

Hej,

jeg står og skal lave en webshop for et firma, men firmaet og jeg er i tvivl om, hvorvidt det egentlig kan lade sig gøre.

Det drejer sig om en bager, som gerne vil have en bestillingsfunktion til deres kunder, så de kan bestille dagen før, og få leveret dagen efter.

Dette er set i form af:
ebager.dk
kringlexpressen.dk

Hvordan kan jeg evt. finde ud af, om der er nogen komplikationer i forbindelse med dette?
Avatar billede max33 Nybegynder
30. januar 2014 - 12:00 #1
Tror ikke du vil få problemer med patent i forbindelse med webshop/funktioner i denne.

Måske du kan få problemer med varemærke beskyttelse afh. det navn du vil give hjemmesiden/ logo.
Avatar billede max33 Nybegynder
30. januar 2014 - 12:01 #2
Jeg har selv prøvet at bokse med just-eat.....
Avatar billede thecannmann Praktikant
30. januar 2014 - 12:35 #3
Hjemmesidens navn er jo bare "[Indsæt bynavn] Bageri". Tror du der vil komme nogle komplikationer i forbindelse med dette?

Hvad gjorde du med Just-eat så? Det er vel egentlig lidt samme princip :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
30. januar 2014 - 18:19 #4
Næppe. Du kan hverken beskytte et bynavn sammen med et fag, ej heller en forretningsmodel, så du skulle være "good to go".
Avatar billede thecannmann Praktikant
30. januar 2014 - 22:28 #5
Jeg takker! Vil I begge ikke smide et svar? :)
Avatar billede thecannmann Praktikant
06. februar 2014 - 08:07 #6
Jeg lukker selv inden for en uge, hvis ingen af jer smider svar :)
Avatar billede thecannmann Praktikant
13. februar 2014 - 13:30 #7
lukker
Avatar billede firmalive Nybegynder
16. juni 2014 - 10:27 #8
Indholdet er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin