Avatar billede wind25 Nybegynder
12. februar 2014 - 11:18

Automatisk overførsel af data fra et Sheet til et andet

Hej Eksperter

Jeg søger en måde hvorpå man kan overføre data fra et sheet til et andet.

Måden det gerne skulle gøres på er:

I arket er der i Sheet1 en VB kode som gør, at når man trykker på den tilføjes en ny linie i arket

Private Sub CommandButton1_Click()
   
    Rows("3:3").Select
    Selection.Insert Shift:=xlDown
    Rows("4:4").Select
    Selection.Copy
    Range("A3").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlFormats, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
    Range("A3").Select
    Application.CutCopyMode = False
    Range("A3").Select


End Sub

Det jeg godt kunne tænke mig var; kunne denne funktion overføres til et andet Sheet i samme ark, således at linien her også bliver tilføjet automatisk, dog kun hvis der er en bestemt værdi i en bestemt celle.

Dvs. der er to muligheder man kan indtaste en værdi i Sheet1. Jeg er kun interesseret i at der tilføjes en ny linie i Sheet2 HVIS der tilføjes en værdi i fx "Z2". Hvis der tilføjes en værdi til fx celle "Y2", så skal der tilføjes en ny linie i Sheet3.

I begge tilfælde skal kun dele af informationen fra Sheet1 med, Fx informationen der tilføjes i cellerne A2-G2.

Synes selv den virker lidt tricky, håber der er en skarp Excel VB bruger der ude der kan hjælpe :)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester