Avatar billede Yamuv Nybegynder
20. marts 2014 - 22:42 Der er 5 kommentarer

Betaling på udenlandsk hjemmeside

Hej alle!

Jeg var lige i færd med at skulle bestille noget over nettet på en svensk hjemmeside. Men får at vide at købet ikke er godkendt af min bank.

Den nævner at årsager til købet kunne være at banken ikke godkender det, mit kort ikke er tilladt internethandel eller at kortet ikke har nok penge.

Jeg ved på forhånd, efter at have købt på flere andre webbutikker at det kan bruges på nettet; og har tjekket netbank for at se hvor meget som står inde, og der er ihvertfald også nok.

Skal ens kort have specielle tilladelser når det er en udenlandsk hjemmeside, eller kan det være at banken nægter betalingen?
Avatar billede store-morten Ekspert
20. marts 2014 - 23:31 #1
Visa/Dankort er til dig, der både vil have et dankort og et internationalt betalingskort.
Avatar billede Yamuv Nybegynder
20. marts 2014 - 23:39 #2
Jeg har et Visa/Dankort, og det er denne som bliver afvist.
Avatar billede repox Seniormester
21. marts 2014 - 11:43 #3
#2
Der er nogle banker der har indført nogle forskellige sikkerhedsprocedurer.

Indtil videre er jeg stødt på to forskellige, som i visse banker også hænger sammen i forhold til Visa delen.

I din netbank skal de se om du har restriktion på enten Online handel eller udenlandsk handel eller begge dele - dette kan du selv administrere i din netbank.

Hvis det ikke er tilfældet, ville jeg ringe til min bank.
Avatar billede ilithos Nybegynder
24. marts 2014 - 11:18 #4
Har personligt selv mastercard fra Arbejdernes landsbank, og skal i den forbindelse tillade specifikke lande og områder, og en separat for online handel, både online + land skal være tilladt manuelt for at kunne handle online i det pågældende land.
Ved ikke om dette er problemet i dit tilfælde, men sådan er det struktureret hos Arbejdernes Landsbank.

Det administreres via Netbank eller mobilbank.
Avatar billede hkandersen Praktikant
24. marts 2014 - 11:54 #5
Hvis du oplyser dit kortnummer og det nøjagtige tidspunkt, hvor betalingen er blevet afvist til din bank, kan din bank (via Nets) få oplyst den helt nøjagtige årsag til at din betaling er blevet afvist. Så er du fri for at gætte på årsagen :-)