Avatar billede elmoe Juniormester
24. maj 2014 - 14:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Google Adsense - Hvor går grænsen?

Jeg er ved at starte en blog og overvejer at skrive nyheder og artikler om forskellige emner. Det kan være om alt mellem himmel og jord. Jeg tænker at siden skal finansieres vha. Adsense reklamer. Jeg vil undgå at bryde Google retningslinjer mht. indholdet i artiklerne, men det er lidt svært at skelne mellem hvornår en artikel er god nok og hvornår man er gået over stregen. Min blog er 100% sober og forsøger at nå et højt fagligt niveau. Der er intet seksuelt indhold eller reklamer for poker/spilsites eller lignende.

Her er et eksempel på en artikel overskrift:
"Den lykkelige luder"

Vil et ord som "luder" blive godtaget af google, når det på ingen måde har seksuelt/pornografisk indhold? Den tager jo bare stilling til prostitution som erhverv i Danmark og evt rettigheder til prostituerede. Var det bedre gennemgående at skrive f.eks. "prostitueret", selvom ordet "luder" måske gav bedre mening i den sammenhæng, det skulle bruges. Ville nogen af de to ord blive godkendt i den sammenhæng?
Hvis en af mine skribenter f.eks. skrev en faglig artikel om dyresex og lovgivningen på området, ville det så overtræde Googles regningslinjer, fordi ordet "Dyresex" ikke er tilladt? Ville en sætning som "Seksuelt overgreb på dyr" evt. blive godkendt?

Jeg har selvfølgelig læst alle Googles regningslinjer, men har stadig svært ved at se præcis, hvor de sætter grænsen og hvor stor indflydelse konteksten har.

Har nogen af jer erfaring med det eller oplevet at blive bannet på ord selvom den sammenhæng de var brugt i var 100% sober? Hvor går grænsen?

Er der nogen som helst mulighed for at få svar fra Google, hvis man forsøger at stille dem spørgsmålet? Hvis man kan. Hvor kan man I så fald kontakte dem ift. den slagt spørgsmål?
Avatar billede EveryMA Mester
24. maj 2014 - 20:23 #1
Absolut intet problem.

Du kan sagtens skrive den slags ord i ny og næ uden det giver problemer. Det bliver først slemt når du begynder at poste erotiske billeder, film og ligesom drejer i den retning.
Men at du skriver den slags ord her og der har absolut ingen betydning.

Nu ved jeg ikke hvor stort dit site er / bliver, men tag Ekstra Bladet for eksempel. Det er et nyhedssite med et hav af underkategorier hvoraf der i MANGE artikler findes den slags ord (og det der er værre). Men de har fortsat AdSense kørende, når de ikke har andre kampagner at vise.

Så længe dit site ikke begynder at gå i retning af det erotiske er alt ok.
Avatar billede elmoe Juniormester
25. maj 2014 - 13:56 #2
Tak for svaret EveryMA og for eksemplerne. Det lyder jo forrygende!

Sitet er ikke så stort endnu, men det håber vi meget på det bliver. Er der nogen af jer herinde der har prøvet at blive bannet, hvor I mener det var uretfærdigt? Hvad er I i så fald blevet bannet for?
Avatar billede elmoe Juniormester
26. maj 2014 - 20:32 #3
Jeg tror jeg lukker tråden. Mange tak for svaret EveryMA. Du må gerne komme med et svar så du kan få points.
Avatar billede EveryMA Mester
27. maj 2014 - 19:59 #4
De fleste, der bliver bannet, bliver de pga. ugyldige klik (at de selv har trykket på bannerne). Det tolerer Google ikke og det er MEGET få, der får lov til at få en ny konto igen.

Svar.