Avatar billede LiseM Novice
12. juli 2014 - 15:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvordan blokerer jeg overvågning, når jeg søger priser på priser på nettet?

Jeg læste for et stykke tid siden, at fx nogle af rejse-sitene overvåger søgninger og efterfølgende kan finde på at regulere fx hotelpriser op, hvis man søger det samme hotel igen. Der var også en guide, så man kunne blokere denne overvågning.

Men jeg fik jo ikke gjort noget ved det :(

Har nogen et tip?

Jeg kører IE på pc
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2014 - 17:20 #1
i IE Ctrl+Shift+P (InPrivate-browsing forhindrer Internet Explorer i at gemme data om din webbrowsersession. Det gælder cookies, midlertidige internetfiler, oversigten og andre data).
Avatar billede LiseM Novice
12. juli 2014 - 17:58 #2
Hej

Jeg går ud fra, at jeg så skal gøre det hver gang, jeg surfer, hvis jeg ikke vil have data gemt. Kan jeg lave en permanent indstilling? Ja, det kan jeg sikkert.... Ved du hvordan? Men det vil måske ikke være så hensigtsmæssigt?

Under alle omstændigheder: mange tak - send svar :)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2014 - 18:10 #3
jf http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/open-ies-private-browsing-mode-the-easy-way/
ned til afsnittet Create a Shortcut to Open Private Browsing Mode
og som de skriver: højreklik på din genvej, og tilføj "-private" til linjen.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. juli 2014 - 18:11 #4
svar er her