Avatar billede asdfghj Nybegynder
06. oktober 2014 - 10:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatisk indsættelse af dato

Hej,

Jeg sidder med et Excelark som jeg anvender som opgaveliste.

Hver opgave har sin egen linje og jeg kunne rigtig godt tænke mig at have overblik over hvilen dato der senset er blevet ændret i den enkelte opgave/linje.

For at undgå manuelle forglemmelser vil det være super hvis denne ændringsdato kan genereres automatisk af Excel.

Håber der er en der kan hjælpe?
Avatar billede jens48 Ekspert
06. oktober 2014 - 14:57 #1
Du kunne for eksempel bruge denne lille makro.
Hvis der skrives i kolonne C skrives tidspunktet automatisk ind i tilsvarende celle i kolonne D

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("C:C")) Is Nothing Then
ActiveCell.Offset(0, 1) = Now()
End If
End Sub
Avatar billede asdfghj Nybegynder
06. oktober 2014 - 18:13 #2
Mange tak for din hjælp,

Jeg er dog bange for at jeg har behov for at få en mere ydførlig guide til hvorledes jeg får det implementeret i mit excelark

Optimalt set skal den tjekke kolonne C:E og retunere datoen i kolonne H.

PFT

Mvh
Marc
Avatar billede jens48 Ekspert
06. oktober 2014 - 20:57 #3
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("C:E")) Is Nothing Then
Rkk = Target.Row
Cells(Rkk, 8) = Now()
End If
End Sub

Jeg har rettet makroen til, så den passer til dit behov. Kopier den og højreklik på fanebladet og indsæt den under View Code
Avatar billede asdfghj Nybegynder
07. oktober 2014 - 08:41 #4
Super!

Mange tak....

Lig gerne et svar
Avatar billede jens48 Ekspert
07. oktober 2014 - 09:02 #5
Godt det kunne bruges