Avatar billede Liselotte1958 Nybegynder
27. november 2014 - 05:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg beholde min TDC E-mail adr. selv om jeg har en and udbyder ?

Jeg har haft den samme E-mail adr. i mange år, og vil gerne beholde den. Der hvor vi bor er der gratis internet, og istedet for at betale mit internet hos TDC så vil jeg gerne bruge det net som jeg betaler for over huslejen. Kan jeg beholde den e-mail adr jeg har nu, selv om jeg opsiger TDC, og i så fald hvordan gør jeg ?
27. november 2014 - 06:26 #1
... jeg har haft samme TDC E-mail adresse i >15 år ... selvom jeg ikke har noget med TDC at gøre ...

###@post.tdcads.dk

Sååååå... ja ...
Avatar billede Liselotte1958 Nybegynder
27. november 2014 - 07:59 #2
Så kunne jeg godt tænke mig hvis du kunne fortælle mig hvordan man gør det :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2014 - 11:18 #3
Det kommer vel an på hvilke mail konto du har, er der en Netbasis kan du vel beholde den.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28252
Avatar billede Liselotte1958 Nybegynder
27. november 2014 - 11:32 #4
Nu er det min nabo som har spurgt mig, men han siger den ender på c.dk, det syntes jeg vare ikke giver mening. Vi har nemlig gratis internet, og han betaler hver måned til TDC, hvilket jo er unødvendigt. Kan det passe at den ender på det ?
Avatar billede MADOlsen Forsker
27. november 2014 - 11:53 #5
#4 Min tante har også TDC, og hendes mailadresse ender også på c.dk, så ja, det kan godt passe :-)
Avatar billede Liselotte1958 Nybegynder
27. november 2014 - 12:23 #6
Jamen så er det jo rigtig :-) men jeg ikke helt om det betyder at jeg følge det link som der var en der lagde.. ? Jeg ved jo ikke lige hvad abb. han har, så hvis jeg kan få et link, så må vi sammen tage den derfra :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2014 - 12:44 #7
normalt (fx med tdc's @mail.dk) finder tdc ud af, at man ikke har konto der længere. Så skal man betale et mindre gebyr/abonnement for at fortsætte med at have adressen. Typisk, så skal der ikke pilles ved opsætning af modtager-data i ens email-program - men da man jo skifter til andet abonnement så skal afsender (smtp) rettes. Det vil den nye internetudbyder skrive om. (men får så også en email der - men man behøver jo ikke bruge den).
Avatar billede Liselotte1958 Nybegynder
27. november 2014 - 13:23 #8
Det er vel også i orden hvis de vil det. Hvis nu det er til en gmail.com så skal vi bare lave SMTP om der.. Vil den godt acceptere at man opretter en mail ned en helt anden Adr ..
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2014 - 14:02 #9
det vil køre fint. TDC styrer den gamle @c.dk, og så en @gmail.com - så opsættes smtp-server til gmail. Og så er det det.
For at køre let så har windows jo skiftet holdning til email-programmer ved hver ny windows, så jeg anbefaler thunderbird. Det er enkelt at sætte op, indeholder kalender, og kan let flyttes til ny maskine.
Avatar billede Liselotte1958 Nybegynder
27. november 2014 - 15:25 #10
skal vi så oprette en Gmail til ham og så sætte SMTP serve hos TDC til Gmail ?? Har lige lidt svært ved at grade fremgangsmåden :-) det lyder simpel :) kan du lave en fremgangsmåde jeg kan følge ?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2014 - 15:47 #11
i email-programmet rettes udgående server til
server smtp.googlemail.com
port 465
sikkerhed ssl/tls
godkendelse almindelig adgangskode

og der skal selvfølgelig bruges det oprettede email som brugernavn og adgangskoden skal angives (thunderbird kan så sættes til at huske den fremover).
Avatar billede Liselotte1958 Nybegynder
27. november 2014 - 15:58 #12
Det må jeg lige have prøvet .. Så vil tiden vise om det kommer til at virke 😊
Avatar billede Liselotte1958 Nybegynder
27. november 2014 - 16:01 #13
Ville have givet dig nogle point, det fik jeg bestemt ikke gjort rigtig . Øv sorry