Europark og kunsten at elske kunderne

Klumme: Det er noget værre noget med Europark. Ja, de kan ligefrem jage kunderne væk.

Artikel top billede

(Foto: Torben Klint)

Hvert år afholder vi en konference for nørder.

De kommer kørende og flyvende fra hele verden for at aflevere en masse penge, der kan finansiere vores fede livsstil.

Det er jeg tilfældigvis glad for.

Mange af gutterne og gudinderne i min biks er også åbenlyst glade for, at alle disse venlige mennesker gider give os penge for at få lov til at lytte til os selv og andre.

Det er faktisk meget venligt at dem. Tak!

Da jeg forleden besøgte et stort, kendt, dygtigt, anerkendt, smukt, velvilligt, serviceorienteret, cloud-baseret, be-all-you-can-be og kaffethefrugt-i-pauserne-konferencested, blev jeg mødt af en af mine slaver, som kom løbende med et stykke papir med et stempel og noget skrible-skrable påskrevet, som jeg skulle placere i forruden af min fede direktørbil for at kunne parkere på konferencestedets p-plads.

"???," sagde jeg højlydt.

"!!!,"svarede den venlige slave.

Hvad er nu det?

Så trissede vi ind og snakkede om vores kommende konference på dette sted, hvor vi vel smider 350-400 betalende gæster ind over hegnet årligt.

Og jeg sagde:

"Hvad er nu dét for noget med Europark ude på p-pladsen? Det havde I ikke sidste år?"

Og hun replicerede - som man jo skal: "

"Det var vi nødt til at indføre - der var nogle personer, som parkerede der hele dagen, selvom de ikke havde noget med vores konferencecenter at gøre."

Jeg spurgte:

"Var det enormt mange? Var det noget, der lammede hele jeres virksomhed?"

Det var det så ikke. Man havde lavet klassikeren: Generaliseret på undtagelsen.

Jeg prøvede endnu engang med raison:

"Hvorfor indfører I en gyselig ting som Europark (der jo SKAL tjene penge via bøder) i et område, hvor flertallet af de parkerende er kunder, der lægger en masse penge i jeres biks? Kan du ikke sørge for, at de er væk når vi kommer?"

Sådan er reglerne

Den skønne og søde og fantastiske kvinde svarede:

"Jeg kan jo ikke garantere noget. Det er jo ikke mig, der tager beslutningerne. Jeg kan prøve at spørge...".

"Sådan er reglerne. Det er ledelsens beslutning. Jeg er jo kun medarbejder. Det er svært at lave sådan en beslutning om. Men i øvrigt er kunderne vores store kærlighed, og vi vil gøre ALT for, at de får et fantastisk ophold her på stedet."

Præcist ligesom de administrative folk og de jordnære lejrvagter i dødslejrene i Tyskland:

Når man har nok processer og procedurer og regler og love og regulativer i et system ... så slår man sit etiske og moralske kompas fra og forsvarer tiltag, der ikke er i kundernes interesse.

Men i dette (sjældne) tilfælde havde jeg fat, hvor det gjorde godt, fordi vi lægger RIGTIGT mange penge på stedet hvert år, og jeg genreplicerede med dramatiske armfakta:

"Det er således, at i de tre dage, hvor vi har vores konference hos jer, vil Europark ikke være i området. Ellers flytter vi vores konference til et andet sted. Sådan er reglerne. Faktum.", sagde jeg, efterfulgt af et lille, alvorligt nik med hovedet.

I dette tilfælde havde jeg som nævnt fat om skaftet på Den Store Hammer, så Europark holder sig væk fra p-pladserne ved Kongres­center Legoland i dagene 13. til 15. april 2011.

Legoland er ikke åbent på det tidspunkt.

Vores konference har med garanti ikke jeres interesse.

Men I er ALLE velkomne til at parkere gratis i de tre dage i Billund.

Mogens Nørgaard er administrerende direktør i Miracle.

Computerworlds klummer er ikke nødvendigvis udtryk for Computerworlds holdninger, men er alene udtryk for skribentens holdninger.

Mere om samme emne

Læses lige nu

    Erhvervsakademi København

    Underviser til IT-arkitektur- og datamatikeruddannelsen

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    Client Manager

    Københavnsområdet

    Shure Scandinavia A/S

    Signal Processing Developer with Ambitions

    Københavnsområdet

    Annonceindlæg fra SoftwareOne

    Quantum computing bliver næste konkurrenceparameter

    Danske virksomheder bør forberede data og systemer på at spille sammen med fremtidens kvanteteknologi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

    Birthe Kamstrup

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S