Det handler om web 2.0 og web 3.0 og social software.
Alt det nye, hvor vi begynder at interagere på helt nye måder, og hvor der udbydes tjenester, der redefinerer hele den kommunikationsinfrastruktur, vi kender.
Telefonen, mailen, avisen, og fjernsynet bliver suppleret og i visse tilfælde erstattet af helt nye medier og nye brugerinddragende teknologier.
Vi kommunikerer på nye måder. Vi søger information på nye måder. Vi køber ind på nye måder, og vi finder alle vores egne nye stjerner, som vi følger online.
Vi kan alle blive stjerner
Og vi kan selv blive stjerner, hvis vi har noget at sige, der interesserer tilstrækkeligt mange. Se bare Mogens Nørgaard!
Når jeg siger, at jeg ikke helt ved, hvad jeg taler om, er det fordi, jeg ikke helt kan se, hvor alt dette ender.
Hvor er vi egentlig på vej hen?
Skræmmende, men også en af de nye rammebetingelser.
Når nogen forsøger at male et klart billede af, hvordan fremtiden bliver, afsikrer jeg min virtuelle AK47, for ingen ved det. Vi er midt i en transition, der vil koste en række gamle strukturer livet, og nye vil opstå.
Der vil være mediehuse og telefonselskaber og it-virksomheder, der kan forandre sig, mens andre helt sikkert vil bukke under.
Og hvad skal man så stille op i denne situation? Se svaret på næste side.
Artiklen fortsætter på næste side...