Ringsted Kommune vælger KMD Opus efter udbud

Ringsted Kommune har valgt, at KMD Opus fra næste år skal være kommunens system til at styre økonomi og løn. Aftalen løber i fire år med mulighed for udvidelse.

Artikel top billede

Ringsted Kommune har efter udbud valgt KMD Opus som kommunens nye økonomisystem. Aftalen kommer til at løbe i fire år med mulighed for tre gange forlængelse af et år.

"Vores mål med udbuddet var at få en it-løsning, der kunne understøtte den ønskede sammenhæng i økonomistyringen, ikke mindst løn- og økonomiadministration, der understøtter de overordnede mål og strategier for økonomistyring i kommunen," fortæller økonomidirektør Andreas Jegstrup fra Ringsted Kommune i en pressemeddelelse.

Og her var det altså KMD der trak det længste strå med deres system.

"Udover selve prisen er der jo mange funktionskrav i spil i et sådant udbud. Det har blandt andet været vigtigt for os, at alle organisatoriske enheder, der har et økonomisk ansvar, får de nødvendige økonomiske styringsredskaber samt metoder til opfølgning og dokumentation," forklarer Andreas Jegstrup i pressemeddelelsen.

Tidligere problemer med udbud

Der har tidligere været store problemer, da 29 kommuner indgik aftaler om lige netop KMD Opus.

Konkurrencestyrelsen har vurderet, at kommunerne gik uden om udbud, da de bestilte systemerne, og at aftalerne dermed var ulovlige.

KMD forsvarede det dengang med, at det var en gråzone, hvornår aftalerne kunne betragtes som opgraderinger, der ikke krævede udbud, og hvornår der var tale om en ny kontrakt.

Denne gang er der dog ikke noget at være i tvivl om, da Ringsted Kommune har lavet et EU-udbud om aftalen.

KMD Opus skal implementeres i Ringsted Kommune med driftstart 1. december 2011.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Comm2ig

    Er vanens magt den største trussel for cirkulær transformation i IT-branchen?

    IT-branchen står for 4% af CO2-udledningen, men vi udskifter vores udstyr langt oftere, end behovet retfærdiggør.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job