ERP-kunder kræver fleksibilitet og bedre service

ERP-brugerne vil have mere system-fleksibilitet og en langt bedre kundeservice fra leverandørerne.

Artikel top billede

Computerworld News Service: Større fleksibilitet og bedre kundeservice er på toppen af ERP-brugernes ønskeliste, konkluderer en ny undersøgelse.

Mere end en tredjedel af virksomhederne peger på øget fleksibilitet som den forandring, de allerhelst så i forhold til deres eksisterende ERP-arrangement.

Tæt herefter kommer ønsket om væsentlig højere standard for kundeservice fra leverandørernes side.

Undersøgelsen viser, at 15 procent af brugerne ikke er sikre på, at deres nuværende ERP-system er fleksibelt nok til at arbejde effektivt sammen med andre værktøjer og forretningssystemer. Bare fem procent af de adspurgte ønsker ikke at ændre noget som helst.

ERP-udbyderen IFS har bedt Research Plus om at interviewe 368 britiske mellemledere og ledere med ansvar for it-beslutninger med henblik på at afdække deres holdninger til ERP-software.

Bedre undervisning (18 procent) og mere brugervenlighed (ni procent) var også blandt kundernes ønsker. Et mere gennemskueligt Return on Investment blev desuden nævnt af fire procent, trods virksomhedernes generelle fokus på omkostnings-effektivitet.

Opgradering er populært

Alastair Sorbie, chef hos IFS, siger: "Undersøgelsen viser, at virksomhederne er ved at indse de potentielle fordele ved enterprise-applikationer, der er fleksible og agile helt ned i arkitekturen."

"Fokus på ERP-leveringen er ved at skifte fra omkostninger og til effektivitet," tilføjer Sille Gavnholt Jygert, der er analytiker hos Frost & Sullivan.

"Det betyder, at der skal bygges mere fleksibilitet ind i den måde, ERP bliver bygget og leveret på."

40 procent af respondenterne fortalte, at deres ERP-system er mellem to og fire år gammelt, 36 procent sagde, at det er mellem et og to år gammelt, mens syv procent fortalte, at det er mindre end et år gammelt. Omkring 12 procent sagde, at systemet er mere end fem år gammelt.

Næsten 7 ud af 10 har planer om at opgradere eller tilføje flere moduler til deres ERP-systemer.

Oversat af Marie Dyekjær Eriksen

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S