Artikel top billede

Foto: Burntright.

3 hyrer vagthund i kamp mod utilfredse kunder

Teleselskabet 3 ansætter nu en ombudsmand, der skal sikre kundernes rettigheder.

Den danske telebranche har alt andet end et godt ry.
 
Det konkluderer forbrugerne årligt i undersøgelser, hvor telebranchen ender i bunden.

Senest vurderede forbrugerne i Forbrugerredegørelse 2010, at brugtvognsforhandlere er mere troværdige end teleselskaber.
 
Men mobilselskabet 3 forsøger nu at gå kritikken i møde. Virksomheden har således ansat cand.jur. Peter Fogh Knudsen som den første kundeombudsmand i telebranchen.
 
"Vi kan ikke komme uden om, at branchen kæmper med et blakket ry, så jeg ser meget frem til at yde en indsats for at højne serviceniveauet for kunderne og dermed bidrage til at forbedre 3's image yderligere," fortæller den nye kundeombudsmand i en pressemeddelelse fra 3.
 
Mobiloperatøren henter Peter Fogh Knudsen hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, og han har tidligere været advokat i TDC. 

Intentionen er ifølge 3, at kundeombudsmanden arbejder for at sikre kundernes rettigheder uden hensyn til selskabets interesser.
 
3 afslørede på et pressemøde 24. februar, at selskabet ville ansætte en kundeombudsmand. Allerede dengang var aftalen på plads, men først nu løfter virksomheden sløret for navnet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere