CMS-leverandøren Tangora Software A/S har med virkning fra 1. juli fået salg, support og marketing tilbage i folden.
I forbindelse med en rekonstruktion af content management leverandøren i januar blev salg, marketing og support lagt ud til distributøren Norsoft, men i følge Tangora Software er tiden nu inde til at få de aktiviteter tilbage i huset.
De seneste to kvartaler har Norsofts indsats på Tangora CMS genereret så meget salg, at Tangora Software har sorte tal på bundlinien. I følge administrerende direktør Jens Handberg fra Tangora Software A/S skal det resultat først og fremmest tilskrives partnernes store indsats og loyalitet.
Konkret betyder overtagelsen, at Norsofts dedikerede Tangora-medarbejdere er flyttet over i Tangoras lokaler i Aalborg under ledelse af Erik Seifert, der i april trådte ind i Tangora Softwares ledelse som medejer og ansvarlig for salg og markedsføring.
Han har tidligere stået for opbygningen af Navisions globale salgs- og marketingapparat, og ifølge Tangora Softwares administrerende direktør Jens Handberg er der store forventninger til Erik Seifert.
Erik Seifert selv er gået ind i Tangora Software, fordi CMS-leverandøren i følge ham minder meget om Navision i den måde, partnerne får adgang til at videreudvikle hovedproduktet.
Det, vurderer han, har haft en betydelig indvirkning på Navisions globale succes, og med en øget konsolidering på CMS-markedet i udsigt er Tangoras succes i markedet afhængig af selv samme partnerloyalitet, som Navision har lukreret på.
? Et softwarehus har kun succes, hvis det har megafonen i egen hånd. Norsoft har gjort et virkelig godt arbejde, men det er klart, at så snart lejligheden opstår, gælder det om at få salg, marketing og support tilbage i huset, så kommunikationen i hele organisationen bliver optimeret, siger Erik Seifert.