Det skal være sejt at have et tastatur eller en computermus fra Microsoft. Derfor vil softwaregiganten nu til at udsende kollektioner af tastaturer og mus med de seneste moderigtige trends.
- Folk er seje, hvis de ejer bestemte ting, og en mus er en mulighed for at sende et individuelt statement, siger salgschef i Microsoft Danmark, Kristian Sveigaard.
Den første kollektion henvender sig til fire segmenter. Det er de unge, de professionelle mænd og professionelle kvinder og så en gruppe, som Microsoft kalder celebrity.
For at komme tættere på, hvordan de fire segmenter skal opleve det nye design i virkeligheden, har Microsoft indledt et samarbejde med det femstjernede hotel Skt. Petri i København, hvor fire værelser bliver indrettet med de moderigtige tastaturer og mus. Udstyret vil blive stående og være en del af de muligheder, som hotellet tilbyder sine gæster.
Blåt, rødt, sort og fløde 13
I anledningen af lanceringen har Microsoft inviteret gæster til at opholde sig i de fire værelser. Ved pressemødet viser en guide ind i ungdomsrummet på anden sal. Her ligger en knægt på 17 henslængt på en blå sofa og spiller Xbox. Marketingchef Christian Rasmussen oplyser dog, at Xbox ikke er med i konceptet, men det er noget, som Microsoft vil overveje.
Ved siden af det sorte tastatur ligger en blå mus og glimter. Tæppet rundt om skrivebordet er også blåt, og det samme er sengetæppet.
- Blåt er ungdommens farve, siger guiden.
På etagen ovenover ligger rummet for den moderigtige forretningskvinde. Hun sidder afslappet i den mørke sofa og ser CNN. Her matcher den røde funklende mus det runde røde tæppe rundt om skrivebordet og den røde natkjole, der ligger udbredt på sengen.
- Det er jo nok den røde farve, som man forestiller sig, at kvinder vil foretrækkere, uddyber guiden.
Hos den travle forretningsmand på fjerde sal er farverne holdt i sort. Musen er læderagtig og svulmer nærmest i hånden, og på tastaturet er håndledsstøtten også i imiteret læder.
Sidste station er Celebrity-værelset. Det er beboet af en tidligere Miss Earth 2001.
Hun hedder Catharina Svenson og sidder afslappet med champagnen inden for rækkevidde. På natbordet står kaviaren, og tastatur og mus er holdt i fløde 13-farver.
Gæster på Hotel Skt. Petri kan fremover få glæde af de nye Microsoft produkter, hvis de er villige til at spendere 2.800 kroner for en nat i de tre første værelser, mens Celebrity-rummet kun koster 2095 kroner for en enkelt nat. Hertil kommer så ekstra, hvis man ønsker at surfe på nettet. Hotellet tilbyder forskellige netforbindelser, hvoraf den hurtigste er på to Mbit/s.