Dell følger i Apples fodspor og lancerer sin egen musiktjeneste. Det følger i forlængelse af, at verdens største pc-producent går ind på markedet for forbrugerelektronik.
Dell har bekræftet, at selskabet vil sælge både fladskærm-fjernsyn, projektorer og en musikafspiller.
Produkterne kommer på det amerikanske marked inden jul, men det står endnu ikke klart, hvornår de kan leveres i Europa. Dell uddeler indtil videre heller ikke hverken tekniske detaljer eller priser.
Derimod har Dell navngivet sin musikafspiller Dell DJ. Det navn lægger op til, at kunderne på lovlig vis kan blive deres egne musik-mixere ved at købe sangene fra Dells egen musiktjeneste. Den er der ikke andre detaljer om, end at den tilbyder "tusindvis af musikstykker".
Dell tager indtil videre ikke det fulde skridt ind på markedet for store fladskærmsfjernsyn. Første produkt, der kommer til salg på de virtuelle hylder i den redesignede internetbutik, er et 17 tommer bredformats-tv med indbyggede højttalere. Den kan naturligvis også bruges som pc-skærm.
Til kunder, der ønsker at blæse billedet op i stor størrelse, vil Dell i stedet sælge en projekter, som der slet ikke er detaljer om.
Derimod er topchef Michael Dells optimisme helt i top, efter han har løftet sløret for de nye produkter.
- Ved at introducere forbrugerelektronik-produkter, som er tæt integreret med computere, leverer vi det kunderne efterspørger - indhold og oplevelser - til en bedre pris, end de kan få i dag, siger han.
Dermed indikerer han også, at Dell først og fremmest vil slå på prisen i kampen om tv- og musikkunderne.
Samtidig med sine forbrugerelektronikprodukter bebuder Dell en opdatering af lommecomputeren Axim, som fremover vil kunne fås med integreret trådløst lokalnetværk.