Test afslører: Internet i fladskærmen er ikke pengene værd

I dag kappes fladskærmsproducenterne om at skabe tv med indbyggede internetfunktioner, men de er elendige. Test afslører, at internet-delen ikke er værd at bruge tid eller penge på.

Internet indbygget i fladskærmen lyder umiddelbart som en glimrende idé, men den er svær at gennemføre ordentligt.

Det er en af konklusionerne i stortesten "Her får du den bedste fladskærm", som er produceret i samarbejde mellem PC World og FlatpanelsDK.

Her afsløres det, at onlinefunktionaliteten på 10 testede fladskærme ikke er pengene værd.

De testede modeller ligger i prisklassen fra 6.000 til 12.500 kroner og er produceret af Samsung, Panasonic, Sony, LG og Sharp.

Men ingen af de store producenter leverer en overbevisende internetoplevelse, selv om der i øjeblikket bruges meget salgsgas på at sælge såkaldte Smart TV med onlinemuligheder og apps.

Ifølge testen "Her får du den bedste fladskærm" mangler der meningsfulde tv-apps, billedkvaliteten på lejefilm er dårlig, navigationen er langsom og frustrerende.

Derfor anbefales det, at du ikke fokuserer nævneværdigt på internet-funktionaliteten, når du skal købe ny fladskærm.

I stedet for at lade dig forblænde af alenlange specifikationer handler det derfor fortsat om at vurdere fladskærmens billedkvalitet, inden du svinger dankortet.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S