Tablet-brugere viser ingen nåde ved dårlige websider

Hvis et e-handelssite ikke vises ordentligt på en tablet, dropper kunderne deres køb.

Artikel top billede

Læs også:

Tablet på syv eller 10 tommer - hvad er bedst?

Computerworld News Service: Verdens tablet-brugere har høje forventninger til weboplevelsen og er mindre tilbøjelige til at gennemføre online-køb fra virksomheder, der ikke lever op til disse forventninger.

Det viser en spørgeundersøgelse fortaget af Compuware.

Rapporten "Engaging the tablet user: What they expect from websites" er baseret på svar fra 2033 respondenter. En tredjedel afslører, at de fravælger at gennemføre køb over nettet fra virksomheder, der ikke imødekommer deres forventninger til weboplevelsen.

40 procent af respondenterne svarer, at de har oplevet problemer med websites. Herudaf henviser to tredjedele til langsom indlæsning, mens mere end 40 procent fortæller, at websites er crashet, eller at visse funktioner ikke har virket.

Compuware regner med, at brugerne forventer fejlfri websites og e-handelsoplevelser på tablets på grund af årevis af erfaring fra anvendelsen af almindelige computere til at forbinde til hurtige websites fra markedsførende virksomheder.

Spørgeundersøgelsen viser, at brugerne forventer, at tablets viser websites lige så hurtigt eller hurtigere end almindelige stationære og bærbare computere.

"Baseret på spørgeundersøgelsens resultater kan vi se, at virksomhederne ikke imødekommer tablet-brugernes forventninger til weboplevelsen."

"Tablet-brugerne udgør en eftertragtet kundegruppe, der generelt er tilbøjelige til at bruge flere penge per ordre, så det er en dårlig idé at ignorere dem," siger Compuwares teknologidirektør, Steve Tack.

Vælger konkurrenterne i stedet

Herudover er følgende resultater fra spørgeundersøgelsen værd at fremhæve:

- 46 procent af tablet-brugerne går direkte til konkurrenters websites, når de har en dårlig weboplevelse. 35 procent er mindre tilbøjelige til at besøge det problematiske website på nogen anden platform, mens 33 procent er mindre tilbøjelige til at gennemføre et køb fra den pågældende virksomhed.

- Hvis første besøg på et website fejler, vil næsten halvdelen af tablet-brugerne kun forsøge en eller to gange til.

- Næsten 70 procent af tablet-brugerne forventer, at websites er indlæst på to sekunder eller derunder.

- Problemerne, som fremhæves af flest tablet-brugere, er langsom indlæsning af sider (66 procent), nedbrud af websites (44 procent), problemer med funktionalitet (42 procent) og problemer med formateringen af sider (40 procent).

Oversat af Thomas Bøndergaard.

Læs også:

Tablet på syv eller 10 tommer - hvad er bedst?

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Caroline Harkjær Bach som Business Controller ved netIP's kontor i Thisted. Hun er uddannet med en kandidat i erhvervsøkonomi med speciale i organisation, strategi og ledelse. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S