Digitaliseringsstyrelsen, der har ansvaret for netsikker.nu oplysningskampagnen, forklarer nu, hvorfor man ikke bruger så mange penge, som tidligere år.
Kampagne- og kommunikations-medarbejder Nina Schøller-Larsen oplyser, at Digitaliseringsstyrelsen har prioriteret årets kampagneaktiviteter baseret på erfaringer med tidligere kampagner.
"I det lys har vi besluttet primært at køre en onlinekampagne, som vi dog har suppleret med én trykt folder, der er målrettet "nye it-brugere"."
Ressortomlægning på i vejen
"Kampagnen er dermed blevet mere fokuseret og i øvrigt billigere end sidste år," fremhæver hun.
Den kampagne, der kører nu, var oprindeligt tiltænkt til efteråret 2011, men på grund af ressortomlægninger måtte styrelsen udskyde kampagnen til primo 2012, forklarer Nina Schøller-Larsen.
Ergo skulle den 347.000 kroner dyre kampagne være afviklet i 2011 og have fulgt 2009 og 2010-kampagnerne til henholdsvis 1,3 og 1,4 millioner kroner.
Det er en online-kampagne i år
Men kampagne-medarbejderen mener ikke, at man kan sammenligne med tidligere år, da styrelsen i år kun kører en online-kampagne.
"Vær desuden opmærksom på at kampagnen der kører nu, udelukkende er en online kampagne bortset fra en folder, der er henvendt til "de nye it-brugere."
"Så det er lidt svært at sammenligne årets "lille" kampagne med de to tidligere års kampagner," oplyser hun til Computerworld.
Hun understreger, at der ikke har været utilfredshed med tidligere års kampagner.