Cybercity har droppet webhosting-produktet Webhotel pro+ og beholder i stedet fokus på standard webhosting, hvor selskabet har flere tusinde kunder.
Internetleverandørens kunder på web-hosting er hovedsagelig firmaer og personer, som allerede køber internetadgang af selskabet og vælger webhosting som en tillægsydelse.
Ideen med produktet Webhotel pro+, der tidligere hed Blueweb, var at bevæge sig op i markedet og tilbyde en mere fleksibel og funktionel ? men også dyrere ? løsning.
Målgruppen var blandt andet trafiktunge og krævende hjemmesider, der anvender avancerede databasefunktioner.
Med under 100 kunder blev omsætningsmålene dog ikke nået, og de cirka 50 kunder, som valgte at fortsætte, blev i stedet for nylig overdraget til en af Cybercitys partnere.
- Vi ikke er en forretning, der baserer sig på at vedligeholde og stå for driften af specialapplikationer for en lille række kunder, siger teknisk direktør Jesper Hansen.
Ifølge ham har omsætningen på Webhotel pro+ været ganske lille. Det har derfor ikke kunnet betale sig at have specialkompetencer til at vedligeholde det avancerede system.
- Vi er en volumenforretning, og hvis det ikke lykkes os at få volumen, så vil jeg hellere overdrage forretningen til nogen, der er mere specialiserede. Cybercity har fortsat en eksisterende hosting-forretning med flere tusinde kunder, understreger Jesper Hansen.